Prestanda dator

farmor

Trådstartare
"Din dators prestanda är dålig. Åtgärda nu." står det på en ruta som ploppar upp titt som tätt senaste månaden. Jag har inte märkt nåt, törs inte klicka, det verkar vara en annons. Hur kan de veta om min dators prestanda.
Borde jag klicka för att kolla?

Sv: Prestanda dator

Du borde kolla din dator efter vius eller mall ware, lada ner mallwarebytes tillexempel, för att rensa bort det värsta. Du ska absolut inte klicka på rutan, de vill bara lura dig på pengar och i värsta fall genom att installera något som verkligen sänker prestandan och ta betalt för att ta bort de.

Det är en "annons". Dyker upp på var och varannan dator.

Inget fel med din dator alltså.

Det är mer än en annons, den kommer upp utifrån att man har fått ner skräp på datorn.

Är du säker på det? Att den kommer för att man har faktiskt har fått skit, alltså. Eftersom den inte kommer som popup utan som annons har jag utgått från att den är fejk fullt ut.

Jag får den hela tiden men varken avg eller spybot gör några fynd.

Ganska säker om det är en ruta som ploppar upp som TS beskriver och inte en annons på någon sida, jag ser TS beskrivning som en popup. Många sådan annonser kommer av att man installerar diverse toolbars mm som spårar vad man gör och slänger upp diverse annonser. De flesta datorer har en del skräp, åtminstone om man inte rensar. Antivirusprogrammen tar inte allt sådant, ibland är det dessutom bieffekter av program man installerat såsom toolbars.

KL

Tack alla, jag gör ingenting. Liten ruta i övre högra hörnet visar att det är en annons (minns inte exakt vad det står, ann. nånting)

En liten trekant med ett i? i, håller man musen över utan att klicka står det annonsval.

Jag tror att hon menar den här:

prestanda.jpg

Den får jag upp som annons på div sajter i IE.

En snabbgoogling (hinner inte köra spåret i bott) visar att det verkar vara en annons för ett uppdateringsprogram för drivrutiner. Programmet kostar och det verkar ha tveksam funktion. Om dess verkliga syfte är att ta in t ex en trojan hittar jag inget om.

Jag tror alltså inte att annonsen bara kommer på datorer som har dålig prestanda. Annonser brukar väl inte känna av datorer på det viset.

Nej inte har det något med prestandan att göra, jag har sett många versioner men inte just denna. Man kan blocka popups om man vill. SYftet med mycket av den här skiten är inte att lägga in något virus utan att tjäna pengar.

Den där fick jag upp ofta på min gamla dator. Den dog en stund senare så jag trodde först att det hade med min dator att göra. Men när jag köpt ny så dök den upp då också. Så det är nog bara en annons. Jag ser den oftast på Youtube och faktiskt här, på Buke.

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 158
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 6 7 8
Svar
146
· Visningar
20 042
Senast: Görel
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 013
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 984
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka