Prestige/Appaloosa?

Happimess

Trådstartare
Jag och en bekant pratade sadlar häromdan och en sak förbryllar mig.

Hon berättade att hon hade haft en Appaloosasadel för ett par år sedan, och att min medryttarhästs ägare har sagt att hon också har en Appaloosasadel till min medryttarhäst. Till mig har ägaren sagt att det är en Prestige Golden Star och det är inga som helst tvivel om att det verkligen är Golden Star, det kan till och med jag se :D

När jag sa att hästens sadel var en Prestige till den bekanta så såg hon ytterst förvånad ut, för hon trodde det var en Appaloosa.

När jag väl googlar på "Appaloosa Prestige" får jag uppfattningen att det skulle vara samma varumärke?

Hur ligger det till egentligen? Är Appaloosa och Prestige samma sak? :o

Sv: Prestige/Appaloosa?

Jag och en bekant pratade sadlar häromdan och en sak förbryllar mig.

Hon berättade att hon hade haft en Appaloosasadel för ett par år sedan, och att min medryttarhästs ägare har sagt att hon också har en Appaloosasadel till min medryttarhäst. Till mig har ägaren sagt att det är en Prestige Golden Star och det är inga som helst tvivel om att det verkligen är Golden Star, det kan till och med jag se :D

När jag sa att hästens sadel var en Prestige till den bekanta så såg hon ytterst förvånad ut, för hon trodde det var en Appaloosa.

När jag väl googlar på "Appaloosa Prestige" får jag uppfattningen att det skulle vara samma varumärke?

Hur ligger det till egentligen? Är Appaloosa och Prestige samma sak? :o

det är samma märke, men förut hette de appaloosa och sen bytte de namn till prestige

Okej! :idea: Det vara något sådant jag misstänkte. Då behöver jag inte hänga upp mig mer på det :bow:

Dom bytte namn för eliten tyckte inte att det var så kul att rida runt med sadlar som det stod en western-häst-ras på. Prestige låter ju onekligen mer posht. :p

Det är lääänge sen dom hette Appaloosa...

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 214
Senast: starcraft
·
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 213
Senast: Harbor
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 715
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har... 2
Svar
21
· Visningar
4 718
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka