Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
En snabb fråga, jag provade min tränares Golden star och den låg bra, men jag glömde sitta i den själv, men nu undrar jag vilken sitsstorlek jag ska ha, nuvarande dressyrsadel är 17,5, men dom verkar inte finns i halvstorlek. Är då 17" eller 18" att föredra?
Jag har stl 40 i byxor och är 172 cm lång. Jag hade en 17'' dressyr och hade gott om plats i den. Jag köpte även en hoppsadel i 16'' men den blev för liten. Så jag tror att det räcker med en 17'' till dig.
Jag slutade rida i min 16" med normala kåpor för att mina ben blev för långa.
har 38 i byxor, så 16" var snäppet för litet... men en 17" med långa kåpor bör du få plats i om du inte gillar att ha utrymme
Hmm, svårt detta, jag har kanske 40/42 i byxor. Tycker inte om att ha för mycket plats men inte heller att inte få plats.. Ska kolla vilken sits min tränare har! Hur upplever ni som har sadeln annars? Hur är det med stöd osv i den?
Kropp & Själ Passet i morse! Något trött i kroppen men inte i huvudet. Det kändes kul så fick till och med feeling och la till ett par extra övningar...