Prestige Golden Star

miiiiiiia

Trådstartare
En snabb fråga, jag provade min tränares Golden star och den låg bra, men jag glömde sitta i den själv, men nu undrar jag vilken sitsstorlek jag ska ha, nuvarande dressyrsadel är 17,5, men dom verkar inte finns i halvstorlek. Är då 17" eller 18" att föredra?

Sv: Prestige Golden Star

Har du 17,5 i sadeln pga dina ben eller byxstorlek? Är det pga långa ben kan du troligen ha en Golden Star 17" med långa kåpor.

Jag är ca 170 cm inte överdrivet långa ben, är inte jättetjock men inte direkt smal heller...

Svårt! Jag har 36-38 i byxor och behöver ridbrallor med långa ben och har passat ypperligt i min 17L (L=långa/större kåpor).

hmm, får ta mig ner å kolla om ridsportaffären har någon hemma jag kan provsitta först då! Men tack för hjälpen ändå!

Jag har stl 40 i byxor och är 172 cm lång. Jag hade en 17'' dressyr och hade gott om plats i den. Jag köpte även en hoppsadel i 16'' men den blev för liten. Så jag tror att det räcker med en 17'' till dig.

Jag slutade rida i min 16" med normala kåpor för att mina ben blev för långa.
har 38 i byxor, så 16" var snäppet för litet... men en 17" med långa kåpor bör du få plats i om du inte gillar att ha utrymme :)

Hmm, svårt detta, jag har kanske 40/42 i byxor. Tycker inte om att ha för mycket plats men inte heller att inte få plats.. Ska kolla vilken sits min tränare har! Hur upplever ni som har sadeln annars? Hur är det med stöd osv i den?

Jag tycker den var underbar att rida i med lagom stort stöd. jag hade den både till dressyr och distans, så det var inga problem att rida 5 mil i den!

Jag hade tänkt ha min till hoppning och uteritter främst, hur är den att hoppa i?

Du behöver säkert inte en 18, jag är längre än dig och har dessutom superlånga ben och får fint plats i 17. Haft båda L och M+2 kåpor.

Pratade med min tränare igår och hon trodde också 17 så det får det bli! Ska bara hitta en sadel! Jag vill börja hoppa!

Jag älskar min sadel och den dög utmärkt att hoppa i, iof hoppade jag inga jättehöjder men 80-90 på C-ponny.

Det är väl däromkring vi kommer hålla oss också, kanske lite högre om jag vågar..haha Va skönt att du är nöjd, finns det fler som har åsikter?

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 445
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
543
Senast: ako
·
Utrustning Jag undrar hur kieffersadlar är i sitsstorlek? Om man normalt behöver 17,5 får man plats i 17 tum kieffer eftersom att dom finns ju inte...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: aglaonema
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
877
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka