Prestige meredith, små i storlekarna?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare wyntzi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 137
W

wyntzi

Hej, någon som vet hur Prestige Meredith sadlarna är i storleken. Är de små i sätet? Kan en 17,5 tum Wellington hopp motsvara en 18 tum Prestige Meredith?

Sv: Prestige meredith, små i storlekarna?

Varför skulle de vara små i sitsen??? Vet många som har 17" i prestiges sadlar...

Men jag behöver ha 17,5 i Wellington så då var min tanke att jag kanske måste ta 18 i prestige för den finns ju inte i halvstorlekar...

hur lång är du och hur mkt väger du?
prestige är rymliga.

Hmm känslig fråga just nu...

165 lång och väger 73 kg. Men jag brukar väga 65 kg (lite bal-last från graviditet). Hoppas dock att det skall ordna sig...

tror nog det funkar med 17, är inte många som har 18 i prestige... typ bara stora gubbar. :p

du kan väl provsitta en? tror säkert det räcker med 17, dom är ju rätt så flata i sitsen också. :)

Jag tycker alldeles för många rider i för små sadlar. Har man 17,5" i engelsk sadel och tycker att det är lagom så tror jag du ska ha 18" i italienska då de generellt är mindre.

prestige är inte små i storlekarna. Tycker verkligen inte man ser folk i för små sadlar, snarare för lite framskurna när det gäller hopp.

Det med, men jag håller forfarande fast vid att jag inte tycker att prestige (undantag nån modell) eller några andra italienska sadlar är speciellt rymliga.

jag tycker de är helt normala, min bates, wintec, crown, stubben mfl har varit precis lika stora i 17" som mina prestige.

Jag i en prestige 17" är ingen liten speta direkt.

25.07033.jpg

större kan jag absolut inte ha.

nej prestige är INTE små, dom är snarare stora!!! en vanlig 17 är nästan för stor för mig som är ca 177/60kg. hade en och en halv hand bakom mig i min venus dressyr tex. på leonardon så valde jag modellen med mindre säte och det kändes bättre.

hoppsadlarna är ju flatare i sätet också så där finns det än mindre anledning att gå upp i stl...

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Kropp & Själ Jag har väldigt små/smala/trånga hörselgångar och har svårt att hitta in ear-lurar som håller sig kvar i öronen. Jag byter alltid till...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Murray
·
R
Utrustning Jag behöver köpa en sadel som jag kan använda tills det dyker upp en sadelutprovare i närheten och det är minst 6 veckor bort.. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: Raderad medlem 142449
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka