Prestige sadel.. hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare vblpower
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 483
V

vblpower

Har en prestige hoppsadel, men modellen vet jag inte och det är det jag vill ta reda på.

Den är vit på bakvalvet, flatback, svart men lite brunaktig på sitsen (men kan va färgen som bleknat)

Står appaloosa på bakvalvet och Prestige på de guldiga knapparna fram

på stigläderskyddet står det professional one men jag är inte säker på om det hör till sadeln..?

Sv: Prestige sadel.. hjälp!

pic_show_id30825905.html

http://ingaisbaaast.bilddagboken.se...nth=4&day=24&html=1&error=&uploadSuccess=1#a3

Senast ändrad av en moderator:

tycker det ser ut som en väldigt gammal sadel (står det appaloosa på den är den nog 15+ år). sen har den präglat läder också. dvs modellen lär förmodligen ha utgått för länge sen. tycker inte den liknar på en elastic, inte den som finns nu iaf.

sen ser din sadel faktisk ut att vara mörkmörkbrun, appaloosa gjorde den färgen några år innan dom bytte namn till prestige. den enda appaloosa jag sett med präglat läder är golden star.

okej. men de tidigare appaloosa sadlarna står det väl "hippos" på de knapparna som är längst fram? på min står det prestige

nej, står det prestige är den ännu äldre. först hade dom guldiga sen gröna och sen röda knappar.

hippos har det inte stått på nån prestige sadel som jag haft iaf, antigen gröna prestigeloggan eller den nya röda.

nej, står det prestige är den ännu äldre. först hade dom guldiga sen gröna och sen röda knappar.

hippos har det inte stått på nån prestige sadel som jag haft iaf, antigen gröna prestigeloggan eller den nya röda.

På min appaloosa Golden star var det gröna knappar som det stog hippos på ..

vet någon här hur man kan kolla exakta åldern på sadeln? :)

du kan prova att maila idnr som står under kåpan till prestige! :) det som står efter säte och bomstl.

Liknande trådar

Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
4 197
Senast: Harbor
·
Utrustning Hej på er! Jag tänkte höra om någon av er känner till ett märke/modell på hoppsadel som påminner mycket om den gamla Prestige...
Svar
1
· Visningar
769
Utrustning Hej! Jag har ett fullblod som jag har haft i snart två år och har under lika lång tid letat sadlar! Jag fick med en Prestige...
Svar
0
· Visningar
745
Senast: Leea
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka