Primero total

Definiera bra.

Det passar absolut inte våra hästar i år (pga hur innehållet i silaget ser ut)
 
Definiera bra.

Det passar absolut inte våra hästar i år (pga hur innehållet i silaget ser ut)
Enligt vad som de själva skriver så ska det vara det bästa som finns för allt. Men jag har inte provat det själv och gillar egentligen inte färdigfoder.
 
Vet flera som ger och super nöjda. Jag förstår dock inte varför hästar ska äta små hårda ärtor. Det är inget foder jag väljer pga det :) och så finns det knappt att få tag på i närheten.
 
"Bra" för vad?
Det skulle inte vara nåt mirakelfoder för mina hästar, de skulle inte alls bli fina i kroppen om jag kompletterade deras hö med Primero total. Alldeles för lågt protein. Säkert annat som inte passar också men det var det första jag reagerade på.
 
Jag förstår inte varför hästar ska äta ärtor och solrosfrön...

Lägre proteinvärde än de flesta kraftfoder men det finns ju grovfoder som passar ihop med det såklart :)
 
Det är jätte bra för att få i hästen dom äckliga mineralerna.. Använder det enbart för att det verkar vara enormt smakligt!
 
Enligt vad som de själva skriver så ska det vara det bästa som finns för allt. Men jag har inte provat det själv och gillar egentligen inte färdigfoder.

Det är ju precis vad alla tillverkare påstår om sitt egna foder 🤣

Till ts, köp foder som kompletterar just ditt grovfoder, vad "alla andra" har och tycker är helt ointressant. Om du nu ens behöver ge krafftfoder...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska resa bort om en vecka och tänkte då packa hö för 10 dagar för att underlätta för de som ska sköta om hästarna. Vårat hö är...
Svar
8
· Visningar
1 205
Senast: jemeni
·
Hästvård Vi har hittat en häst som är perfekt på alla vis. Dock har stallet den står i skabb och hästen är synligt drabbad. Är det idiotiskt att...
Svar
2
· Visningar
710
Senast: Cambrie
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
650
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag badar sällan mina hästar, men lortgrisarna jag har nu behöver verkligen ett rejält bad innan de ska täckas och klippas. Vilket är...
Svar
8
· Visningar
654
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp