Pris för lösdrift?

T

Tilly

Av ren nyfikenhet undrar jag lite vad de flesta priserna brukar ligga runt för att ha en islänning på lösdrift hos någon?
 
På vår lösdrift kostar det 600 kr i månaden. Då ingår själva hagplatsen och tillgång till en liten fikabod. Inget rinnande vatten. Den finns i Tumba, söder om sthlm.
 
Jag betalar 1700 kr i månaden. Då ingår jättefina stora hagar, fri betfor och fibergi, rinnande vatten både ute och inne (även varmvatten), toalett, upplyst paddock och hösilage på vintern (stallägaren fodrar). Stallet är nybyggt med sadelkammare, lösdriftsstall och en stor sjukbox. Dessutom ingår tillsyn av hästarna två gånger om dagen.
 
Jag tar 1 000 kr i månaden för lösdrift. Då ingår all mat, spån och fodringar. Hästägaren behöver inte komma alls egentligen. Men visst är det skönt när dom kommer och gör stallet åt en emellanåt ;)
 
jag vet ett ställle i gävle där de tar 1400 kr , då ingår det mesta
 
Varierar inte priserna lite?Jag menar det är ju rätt stor skillnad på lösdrift till islandshästar eller om det gället tex halvblod.Mängden mat som går åt då är det ju stor skillnad på!Vilken typ av häst tänker du på?
 
Ha,ha...det märks att jag verkligen hade vaknat imorse!Sorry! :o :D
 
Emellanåt tar jag in hyresgäster i min lösdrift. Vi brukar ta 1700 för fri tillgång på hö med bra analysvärden, havre, betfor, mineraler och soja. Kraftfoder ges två gånger om dagen, avmaskning och verkning (ej skoning) ingår.

För ponnier som äter mindre än 7 kilo hö om dagen tar vi 1500 kronor. Jag vet inte hur mycket en islänning brukar äta.

Priset beror mycket på var i landet det är. Jag bor i Västsverige, där du bor är kanske prisläget ett annat.

Piggy
 
Jag flyttade min pålle till en kanonbra lösdrift i helgen. Jag betalar 1000:- kr månaden och då ingår förutom ligghall all spån och fri tillgång på hösilage och i kraftfodring per dag. Stallägaren fyller även på vattnet på morgonen. Vi har tillgång till stora fina beteshagar, ridplan, fina ridvägar och skrittavstånd till ridhus. Dessutom så ska stallägaren ta hand om min pålle 2 dgr i veckan då jag vill ha lite mer tid med min lilla familj och då mockar hon också om det är min tur. Just nu är vi bara 2 som har hästar på lösdriften så vi mockar varannan dag.
Det enda som är negativt är att vi inte har någon spolspilta och inget varm vatten men det kommer förmodligen att ordnas framöver.
 
Har lösdrift för unghingstar norr om sthlm och då ingår fri tillgång på hö, saltsten, utfodring med kraft (själva kraftfodret ingår ej) uppvärmt vatten i karet vintertid, halmad ligghall, tillsyn och visitation flera ggr dagligen, intag för hovslagare och stora hagar. Det är ett litet antal hästar så trycket blir inte så stort och lera förekommer knappt.

1600 tar jag och då får hingstarna stanna så länge deras ägare själva vill, jag har inga problem med att hålla fullvuxna hingstar på gården.
 
Vi tar 1000 hos oss (lite beroende på hur mycket hästen äter). Då ingår (analyserat) hö, halm, spån. Ridbana, el, uppvärmd sadelkammare, vatten finns. Tillgång till stall finns också, men endast 1 reservbox. Stora hagar, centralt, fast inga superbra ridvägar. Delar på fodringar och mockning.
 
Lånar din knapp. vi betalar 1800 kr och då ingår all mat och all skötsel av lösdriften. Vi har tillgång till stall med spolspilta och ridbana och ridhus. Helt ok faktiskt! :)
 
Jag har tre ponnyer på lösdrift, betalar 300 kr/mån per häst.

Underhåll av hage om tre hektar, ligghall, bod för utrustning samt rinnande vatten ingår.
 
1550kr betalar jag. Fodrar 2 gånger per vecka.
Foder ingår. Personal fodrar mogon och lunch vardagar.
Det är ett stort halvblod. 100kr billigare för ponny.

Kostade förra månaden 1200kr, vilket känndes bra. nu känns det lite dyrt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 328
Senast: WBanna
·
Anläggning Haft min foderhäst hos en kompis, nu ska han åka hem, Nu vill kompisen jag målar där lösdriften är, samt byter ut nån bräda. Kan jag då...
2
Svar
31
· Visningar
2 911
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 181
Senast: SiZo
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 079
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp