Pris för röntgen rygg/kors?

Sv: Pris för röntgen rygg/kors?

Beror helt på vilken klinik. Ring den tilltänkta kliniken och fråga.

Sedan kanske försäkringen kickar in en del av summan?

Jag har för mig att de tog 2000 kr för röntgen av ryggen när vi skulle kolla om min häst hade kissing spines (ATG-klinik). Är dock inte helt säker, men försäkringsbolaget betalade det mesta, det var i samband med en hältutredning.
Vad jag har hört är det ganska komplicerat att röntga bäckenet, hästen måste sövas och ligga ner tror jag, så det är dyrare förstås.

När de röntgade rygg, hals och nacke på mitt sto kostade det 3000 nånting. Försäkringen täckte allt, eller ja utom självrisken.

Ländryggsröntgen på ATG i närheten går på runt 2000 vet jag. Däremot sa vårt försäkringsbolag Ag... att de inte ersätter kostnaden om röntgen inte visar något:confused:. De tror tydligen att vi gör utredning på vår friska häst för skojs skull eller fejkar symptom för att vi vill ha valuta för försäkringspremien...:mad:

Ländryggsröntgen på ATG i närheten går på runt 2000 vet jag. Däremot sa vårt försäkringsbolag Ag... att de inte ersätter kostnaden om röntgen inte visar något:confused:. De tror tydligen att vi gör utredning på vår friska häst för skojs skull eller fejkar symptom för att vi vill ha valuta för försäkringspremien...:mad:

:confused: Jag har samma försäkringsbolag och de ersatte allt när min röntgades, fast röntgen egentligen inte visade nånting. Det enda som var, var att en kota i länden satt aningen närmare kotan bredvid, än resten av kotorna. Men det var långt ifrån att de tog i varann. Fast försäkringsbolaget kan ju ha ändrat sig eftersom det här var -06.

Det var skillnad år 2006 .

Har varit med precis om samma sak som ovanstående att Agria inte skulle ersätta min häst för röntgen av ländrygg vid misstanke om frakturer ?

Men nu är det 2009!?

Mia

Liknande trådar

Hästvård Har ett sto som för ca 1år sen blev skrämd och skenade på blå is. Efter det tog hon vid ridning för första gången fel galopp, men kunde...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
2 083
Senast: Noxos
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 765
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
558
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025