Pris på bilder?

V

Vertigo

Jag är långt ifrån proffsfotograf men nu vill de köpa bild. Har eget företag så det är inget problem mer än att jag ogärna ger ut dem gratis...

Vad skulle ni ta? Överenskommelsen är att de bara ska vara privata...
 
Sv: Pris på bilder?

Jag är långt ifrån proffsfotograf men nu vill de köpa bild. Har eget företag så det är inget problem mer än att jag ogärna ger ut dem gratis...

Vad skulle ni ta? Överenskommelsen är att de bara ska vara privata...

Vem vill köpa en bild först och främst? Ska du sälja den utskriven eller i digitalt format?
 
Sv: Pris på bilder?

Det har vi faktiskt inte kommit överens om. Vad jag kanske skulle sälja var att jag aldrig sålt till privatpersoner förut.
Så det är alltså privatperson som ska köpa...
 
Sv: Pris på bilder?

Okay, om du ska sälja en stor bild i digitalt format så ska du minst ta 29kr tycker jag och för pappersbild får du se vad det kostar att framkalla och + på den summan lite.
 
Sv: Pris på bilder?

Ja, vad kom 29 kr ifrån? Då kan man lika gärna ge ut den gratis ärligt talat, det blir ju inte mycket kvar om man fakturerat 29 kr...

För en högupplöst bild med fria användningsrättigheter så ska man ta rejält betalt, minst 150-200 kr. Proffsfotograferna tar betydligt mer...

/Erica
 
Sv: Pris på bilder?

När jag sålt till privatpersoner för privat bruk har jag fått 400:- för papperkopia + CD-skiva.
 
Sv: Pris på bilder?

jo 500 sa min "mentor" men vem betalar så mycket för amatör bild?! :P Fast då hade de haft fria rättigheter också.
Nu satte jag 50 spänn då de ärligt talat höll rätt kass kvalité... Men bara till privat bruk.
Kanske för lågt?
Det är bra med tips! Förhoppningsvis inte sista gången jag säljer bilder.
 
Sv: Pris på bilder?

Du skall vell ta betalt för det jobb du lagt ner. Man måste våga tro på sig, under 200 skulle jag aldrig ta för att sälja en bild. Jag har stor upplösning på mina bilder, och kan göra förstoringar på 30*40 eller om det är ännu större till och med...
 
Sv: Pris på bilder?

Jag plåtar en hel del och om de vill köpa mina bilder kostar de (digitalformat, med min signatur, högupplöst & på skiva) 50:- styck + skivan.
Vill de ha dem på papper blir det ju lite dyrare.
 

Liknande trådar

IT & mobiler I samband med jobbyte ser jag över min lagring av (privata) bilder, e-dokument etc. Jag har sedan tidigare en extern hårddisk, men...
Svar
7
· Visningar
383
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag sålde en sak Den fungerade bara delvis vid ankomst Erbjöd mig att ta tillbaka den Köparen valde att behålla mot sänkt pris. Nu vill...
Svar
13
· Visningar
1 466
Senast: Rosett
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 553
Senast: mars
·
IT & mobiler När jag trycker på FB-appen på min IPhone får jag bara upp den här bilden som brukar komma först innan Facebook öppnas. Men inget mer...
Svar
8
· Visningar
576
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp