Tycker du, jag tycker dom flesta jag ser brukar kostar ungefär så mycket, men beror väl på vad man läser in i min text med :)
60-70 låter lågt om man vill ha en problemfri häst som ligger på runt LA i både hopp å dressyr, vilket är vad jag anser att ett vettigt halvblod där man vill kunna träna å rida nån/några enstaka klubbtävlingar bör vara utbildat till.
 
60-70 låter lågt om man vill ha en problemfri häst som ligger på runt LA i både hopp å dressyr, vilket är vad jag anser att ett vettigt halvblod där man vill kunna träna å rida nån/några enstaka klubbtävlingar bör vara utbildat till.
Det låter som ett riktigt klipp!
Köpte ponny för ett år sedan och sökte då en frisk individ som behövde vara snäll och okomplicerad att rida, men som inte behövde ha några särskilda meriter förutom att vara väl grundriden. Tittade på massor av ponnyer i prisspannet 45-85 000 och det verkade snudd på omöjligt att hitta. Kanske är det brist på sådana till salu.
 
Det låter som ett riktigt klipp!
Köpte ponny för ett år sedan och sökte då en frisk individ som behövde vara snäll och okomplicerad att rida, men som inte behövde ha några särskilda meriter förutom att vara väl grundriden. Tittade på massor av ponnyer i prisspannet 45-85 000 och det verkade snudd på omöjligt att hitta. Kanske är det brist på sådana till salu.
Det är det! Sånna säljer man lätt som en plätt om de inte är överprisade.
 
Det låter som ett riktigt klipp!
Köpte ponny för ett år sedan och sökte då en frisk individ som behövde vara snäll och okomplicerad att rida, men som inte behövde ha några särskilda meriter förutom att vara väl grundriden. Tittade på massor av ponnyer i prisspannet 45-85 000 och det verkade snudd på omöjligt att hitta. Kanske är det brist på sådana till salu.
Ja sådana hästar kostar. Antagligen på grund av att det är svårt att hitta problemfria hästar där man själv slipper lägga tid på utbildning för att kunna rida mer engagerat än skogsmulle utan att satsa seriöst.
 
Antar att ts menar en häst av halvblodstyp och dressyr hoppning , skulle säga att kring 60 70 tusen är medel för dessa.
Vad i ts inledande fråga tycker du indikerar ditt antagande?
Det kanske är en korsningshäst för promenadridning eller en liten ponny till barnbarnen som avses, det har vi ingen aning om. Eller kanske vill ts veta hur rik man behöver vara för att köpa All In eller en värstingtravare (jag orkar inte leta reda på nåt aktuellt, känt namn just nu...)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vad betyder de olika prisklasserna på t.ex Hästnet? M, L osv?
Svar
4
· Visningar
914
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
828
Senast: Grazing
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 965
Senast: SiZo
·
Utrustning Efter ett par års uppehåll från ridning ska jag nu köpa mig en ny häst och har insett att min lastgamla hjälm har gjort sitt. Så jag...
2
Svar
35
· Visningar
1 108
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp