Tycker du, jag tycker dom flesta jag ser brukar kostar ungefär så mycket, men beror väl på vad man läser in i min text med :)
60-70 låter lågt om man vill ha en problemfri häst som ligger på runt LA i både hopp å dressyr, vilket är vad jag anser att ett vettigt halvblod där man vill kunna träna å rida nån/några enstaka klubbtävlingar bör vara utbildat till.

60-70 låter lågt om man vill ha en problemfri häst som ligger på runt LA i både hopp å dressyr, vilket är vad jag anser att ett vettigt halvblod där man vill kunna träna å rida nån/några enstaka klubbtävlingar bör vara utbildat till.
Det låter som ett riktigt klipp!
Köpte ponny för ett år sedan och sökte då en frisk individ som behövde vara snäll och okomplicerad att rida, men som inte behövde ha några särskilda meriter förutom att vara väl grundriden. Tittade på massor av ponnyer i prisspannet 45-85 000 och det verkade snudd på omöjligt att hitta. Kanske är det brist på sådana till salu.

Köpte ponny för ett år sedan och sökte då en frisk individ som behövde vara snäll och okomplicerad att rida, men som inte behövde ha några särskilda meriter förutom att vara väl grundriden. Tittade på massor av ponnyer i prisspannet 45-85 000 och det verkade snudd på omöjligt att hitta. Kanske är det brist på sådana till salu.
Det är det! Sånna säljer man lätt som en plätt om de inte är överprisade.

Ja sådana hästar kostar. Antagligen på grund av att det är svårt att hitta problemfria hästar där man själv slipper lägga tid på utbildning för att kunna rida mer engagerat än skogsmulle utan att satsa seriöst.

Antar att ts menar en häst av halvblodstyp och dressyr hoppning , skulle säga att kring 60 70 tusen är medel för dessa.
Vad i ts inledande fråga tycker du indikerar ditt antagande?
Det kanske är en korsningshäst för promenadridning eller en liten ponny till barnbarnen som avses, det har vi ingen aning om. Eller kanske vill ts veta hur rik man behöver vara för att köpa All In eller en värstingtravare (jag orkar inte leta reda på nåt aktuellt, känt namn just nu...)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 227
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett... 6 7 8
Svar
157
· Visningar
9 005
Senast: Franken
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 998
Hästmänniskan Hej, jag vill ha en egen häst men jag vet liksom inte hur jag ska kunna få min pappa att gå med på att köpa häst. Är det någon som vet... 2
Svar
35
· Visningar
2 872
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna