Priser på analys?

athena

Trådstartare
Någon som har koll på priser hos olika analysföretag? Vem är billigast?

Vet inte om det finns ngn tidigare tråd om detta, hänvisa gärna till den då. Den borde kanske ligga under ekonomi förresten...?
 
Tror Hjortens Lab är billigast. Sedan finns det någon annan, Svenska Foder? Hm vet inte. Men kruxet är att du inte får en fullständig analys, tror det var svenska foder som inte ger magnesiumvärdet! Så kolla upp först vilka värden du får..

AnalyCen kostar 605 kr för fullständig analys och då får du alla nödvändiga värden.
 
Hittade också Hjortens lab, då får man ts MJ, srp, Ca, P, K, Mg. Enligt en annan tråd kostar det 395:-, jag har mailat dem och frågat men inte fått svar än.

Brukar köra med Analycen annars men jag tänkte just att det borde dyka upp konkurrenter nu när folk fått upp ögonen för analys.
 
Analycen: 605 kr inkl. moms 481 exkl. (energi, protein, Ca, P och Mg)
Hjortens lab: 494 kr inkl. moms 395 exkl. (energi, protein, Ca, P, Mg och kalium)
Svenska foder: 590 kr inkl. moms, 472 exkl. (energi, protein, Ca och P, EJ mg)
 
Intressant, men vart hittar man Hjortens lab?

Och visst är konkurrens nyttigt, men är det någon som vet hur bra de är, leveranstider etc?
 
OK, så det var + moms, då är ju inte skillnaden så stor! Man får ju hoppas att tillförlitligheten är den samma, men som sagt ovan, leveranstider o sånt - nån som testat dem?
 
Svenska foder kostade för mig i år 450 kr, misstänker att det är priset utan moms. Då analyserade jag MJ, protein, Ca,P och Mg.
Med bara MJ, protein 270 exkl. moms.

Tar ca 1,5 vecka.
 
Till vilken adress skickar man provet om man vill analysera hos Svenska Foder? Jag hittar inte det på deras hemsida.
 
Jag skickade det till:
Svenska Foder
Box 673
531 16 Lidköping
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·
Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 272
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 498
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp