• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare BeastieBabe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 664
B

BeastieBabe

Lusern, miner vit och dikalciumfosfat, har ni något cirkapris på detta åt mig? jag sitter å räknar ut foderstat och vill veta vad dagspriset kommer att hamna på :)

Har precis varit iväg och köpt Dikalciumfosfat på Eko och det kostade för 6 kg el. vad det är 145:-. :)

okai. hur många gram går det per mått? om du har hunnit så långt med burken dvs :smirk:

Lättast är väl att ringa den lokala leverantören, i det här fallet granngården(tror jag)...

Priserna kan variera med ganska många kronor över landet.

men jag räknar ut kilopris så 165 kr eller 175 kr på en 30 kg säck ger en skillnad på 33 öre kilot.. då tar jag
medelvärdet så cirkapriset hamnar på 5,65 kr/kg..

pga telefonfobi ringer jag inte å frågar..

Jag minns inte riktigt... Jo 30 g / mått vilket innehåller 7,5 g kalk och 5,4g fosfor. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 704
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
719
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Först vill jag bara skriva att jag har skickat fler foton och beskrivning till tillverkaren men dom har stängt nu och svarar nog imorgon... 2
Svar
23
· Visningar
1 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II
  • Diskbråck

Hästrelaterat

Tillbaka