Sv: priser
Jag tycker det är viktigast att ha hästgrejjer, faktiskt.
Eller saker som är relaterade till hästar.
Små pokaler är alltid kul att få när man är yngre (tyckte jag iaf)
Sen tycker jag alltid att 1:a pristagaren ska få välja först, dvs att man ska ha möjlighet att välja det man själv vinner, och man kan även väljha bort det man inte vill ha.
Sen är det väl oftast lite tråkigt för den som bli sista placerad, men iaf
Jag själv fick en gång ett dressyrspö, och jag rider inte ens med spö så det var inte alltför kul. :smirk:
Däremot är det användbart i longering
Nej, men åk till lite hästaffärer och försök hitta nått "orginellt" som kan passa alla. Borstar är faktiskt bra som pris, men då kanske lite lyxigare borstar.
Tips:
Schabrak, tyglar, pannband, stigläder(?), stigbyglar (går kanske inte åt, men kan va bra att ha
), ridvantar, sadeltvål/olja, silver/mässingputs, nån fin plastrongnål, hästgodis, vitaminer(?), vattenhink, ryktlåda, gummisnoddar, pälsglans, hästschampo, såndär varm "sadelgjordssits", sadelgjordstunnel, benlindor, paddar, benskydd?, hjälmöverdrag.
Ett stort minus är foder till hästen. Man har förmodligen foder till hästen om man tävlar med den
Jag fick en liten ensilagebal på en klubbtävling på grannklubben en gång. Vad skulle jag med den till lixom?
Dessutom var halva balen möglig så det var ju ett bra pris :smirk:
När man kommer till vuxen ryttare tycker jag det blir lite lättare att välja mindre hästrelaterade saker, eftersom man kan köpa bra och framför allt roliga saker som kan vara till nytta i hemmet (om man nu bor hemifrån
)
Men när det gäller just barnen bör det enligt mig vara hästsaker i första hand"
Jag tycker det är viktigast att ha hästgrejjer, faktiskt.
Eller saker som är relaterade till hästar.
Små pokaler är alltid kul att få när man är yngre (tyckte jag iaf)
Sen tycker jag alltid att 1:a pristagaren ska få välja först, dvs att man ska ha möjlighet att välja det man själv vinner, och man kan även väljha bort det man inte vill ha.
Sen är det väl oftast lite tråkigt för den som bli sista placerad, men iaf
Jag själv fick en gång ett dressyrspö, och jag rider inte ens med spö så det var inte alltför kul. :smirk:
Däremot är det användbart i longering
Nej, men åk till lite hästaffärer och försök hitta nått "orginellt" som kan passa alla. Borstar är faktiskt bra som pris, men då kanske lite lyxigare borstar.
Tips:
Schabrak, tyglar, pannband, stigläder(?), stigbyglar (går kanske inte åt, men kan va bra att ha
Ett stort minus är foder till hästen. Man har förmodligen foder till hästen om man tävlar med den
Jag fick en liten ensilagebal på en klubbtävling på grannklubben en gång. Vad skulle jag med den till lixom?
Dessutom var halva balen möglig så det var ju ett bra pris :smirk:
När man kommer till vuxen ryttare tycker jag det blir lite lättare att välja mindre hästrelaterade saker, eftersom man kan köpa bra och framför allt roliga saker som kan vara till nytta i hemmet (om man nu bor hemifrån
Men när det gäller just barnen bör det enligt mig vara hästsaker i första hand"