Sv: priser

Jag tycker det är viktigast att ha hästgrejjer, faktiskt.
Eller saker som är relaterade till hästar.

Små pokaler är alltid kul att få när man är yngre (tyckte jag iaf)

Sen tycker jag alltid att 1:a pristagaren ska få välja först, dvs att man ska ha möjlighet att välja det man själv vinner, och man kan även väljha bort det man inte vill ha.
Sen är det väl oftast lite tråkigt för den som bli sista placerad, men iaf :p
Jag själv fick en gång ett dressyrspö, och jag rider inte ens med spö så det var inte alltför kul. :smirk:
Däremot är det användbart i longering :D

Nej, men åk till lite hästaffärer och försök hitta nått "orginellt" som kan passa alla. Borstar är faktiskt bra som pris, men då kanske lite lyxigare borstar.
Tips: :p
Schabrak, tyglar, pannband, stigläder(?), stigbyglar (går kanske inte åt, men kan va bra att ha :p ), ridvantar, sadeltvål/olja, silver/mässingputs, nån fin plastrongnål, hästgodis, vitaminer(?), vattenhink, ryktlåda, gummisnoddar, pälsglans, hästschampo, såndär varm "sadelgjordssits", sadelgjordstunnel, benlindor, paddar, benskydd?, hjälmöverdrag.

Ett stort minus är foder till hästen. Man har förmodligen foder till hästen om man tävlar med den ;)
Jag fick en liten ensilagebal på en klubbtävling på grannklubben en gång. Vad skulle jag med den till lixom? :confused:
Dessutom var halva balen möglig så det var ju ett bra pris :smirk:

När man kommer till vuxen ryttare tycker jag det blir lite lättare att välja mindre hästrelaterade saker, eftersom man kan köpa bra och framför allt roliga saker som kan vara till nytta i hemmet (om man nu bor hemifrån :D )

Men när det gäller just barnen bör det enligt mig vara hästsaker i första hand"
 
Sv: priser

Jag tycker det är viktigast att ha hästgrejjer, faktiskt.
Eller saker som är relaterade till hästar.

Små pokaler är alltid kul att få när man är yngre (tyckte jag iaf)

Sen tycker jag alltid att 1:a pristagaren ska få välja först, dvs att man ska ha möjlighet att välja det man själv vinner, och man kan även väljha bort det man inte vill ha.
Sen är det väl oftast lite tråkigt för den som bli sista placerad, men iaf :p
Jag själv fick en gång ett dressyrspö, och jag rider inte ens med spö så det var inte alltför kul. :smirk:
Däremot är det användbart i longering :D

Nej, men åk till lite hästaffärer och försök hitta nått "orginellt" som kan passa alla. Borstar är faktiskt bra som pris, men då kanske lite lyxigare borstar.
Tips: :p
Schabrak, tyglar, pannband, stigläder(?), stigbyglar (går kanske inte åt, men kan va bra att ha :p ), ridvantar, sadeltvål/olja, silver/mässingputs, nån fin plastrongnål, hästgodis, vitaminer(?), vattenhink, ryktlåda, gummisnoddar, pälsglans, hästschampo, såndär varm "sadelgjordssits", sadelgjordstunnel, benlindor, paddar, benskydd?, hjälmöverdrag.

Ett stort minus är foder till hästen. Man har förmodligen foder till hästen om man tävlar med den ;)
Jag fick en liten ensilagebal på en klubbtävling på grannklubben en gång. Vad skulle jag med den till lixom? :confused:
Dessutom var halva balen möglig så det var ju ett bra pris :smirk:

När man kommer till vuxen ryttare tycker jag det blir lite lättare att välja mindre hästrelaterade saker, eftersom man kan köpa bra och framför allt roliga saker som kan vara till nytta i hemmet (om man nu bor hemifrån :D )

Men när det gäller just barnen bör det enligt mig vara hästsaker i första hand"

Samma sak med vitaminer egentligen, ger man sin häst vitaminer så har man antagligen redan det och dessutom så kan man ju ge hästen en helt annan vitaminsort än vad man vinner på tävlingen.
Men håller med dig, foder är inget roligt o vinna. Ett kg havre, som jag vann en gång, kostar ju typ bara 1,50 kr och dessutom fick inte min polle havre.

Nuförtiden så är det ju en del yngre ryttare som tävlar storhäst som inte har flyttat hemifrån så även på storhästtävlingar ä det ju rätt roligt och vinna lite hästrelaterade saker.


Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men priset som man får ska ju motsvara summan av anm-+startavgift. Dock vet jag inte om rosetten ska vara inräknad då...
 
Sv: priser

I TR står det enbart att stallplakett kan räknas som hederspris. Om det nu inte är ändrat något i år då. (Har TR 2003)
 
Sv: priser

ngt som kan vara bra men kanske inte så kul men användbart, reflexvästar, kan man aldrig få för många av!! Ngn hästbok kanske!?
 
Sv: priser

I TR står det enbart att stallplakett kan räknas som hederspris. Om det nu inte är ändrat något i år då. (Har TR 2003)

Hmm okej, jag kanske har fått fel info men jag har hört att priset ska motsvara summan av start+anm. avgift. Man kanske har dyra plaketter:idea: :D Hehe ne men jag kan ju ha hört fel info då... Inte så många klubbar som följer det iafa så...
 
Sv: priser

Nej, alltså det påståendet stämmer. Det var det med ev. inräknande av rosetten :)
"Mom 141
Med pris vid tävling menas hederspris och/eller plakett. Hederspris tillfaller ryttaren.
Vid tävling där endast hederspris utdelas ska värdet av detta uppgå till minst summan av ryttarens insats i klass. Stallplakett kan räknas som hederspris. Hederspris ska tilldelas samtliga placerade ryttare."

(Knäppt med 'ryttarens insats', vad säger att ryttaren betalar? ;) )
 
Sv: priser

Nej, alltså det påståendet stämmer. Det var det med ev. inräknande av rosetten :)
"Mom 141
Med pris vid tävling menas hederspris och/eller plakett. Hederspris tillfaller ryttaren.
Vid tävling där endast hederspris utdelas ska värdet av detta uppgå till minst summan av ryttarens insats i klass. Stallplakett kan räknas som hederspris. Hederspris ska tilldelas samtliga placerade ryttare."

(Knäppt med 'ryttarens insats', vad säger att ryttaren betalar? ;) )


Det menas att stallplaketten kan räknas in i hederspriset, men att det fortfarande ska uppgå till det ryttaren har betalat för att starta.
så har alltid jag förstått och sett till att min klubb har gjort i alla fall. :)
 
Sv: priser

Nej, alltså det påståendet stämmer. Det var det med ev. inräknande av rosetten :)
"Mom 141
Med pris vid tävling menas hederspris och/eller plakett. Hederspris tillfaller ryttaren.
Vid tävling där endast hederspris utdelas ska värdet av detta uppgå till minst summan av ryttarens insats i klass. Stallplakett kan räknas som hederspris. Hederspris ska tilldelas samtliga placerade ryttare."

(Knäppt med 'ryttarens insats', vad säger att ryttaren betalar? ;) )

Nu fattar jag:p
På ponnytävlingar borde hederspriserna gå till föräldrarna:D (och även på en del hästtvälingar:angel: )
 
Sv: priser

Till i år tillföll ju premierna hästägaren men nu tillfaller premierna ryttaren. Också skumt tycker jag.

Båda punkterna ovan "om inget annat avtalats".
 
Sv: priser

Samma sak med vitaminer egentligen, ger man sin häst vitaminer så har man antagligen redan det och dessutom så kan man ju ge hästen en helt annan vitaminsort än vad man vinner på tävlingen.
Men håller med dig, foder är inget roligt o vinna. Ett kg havre, som jag vann en gång, kostar ju typ bara 1,50 kr och dessutom fick inte min polle havre.

Nuförtiden så är det ju en del yngre ryttare som tävlar storhäst som inte har flyttat hemifrån så även på storhästtävlingar ä det ju rätt roligt och vinna lite hästrelaterade saker.


Vet inte om det nämnts tidigare i tråden, men priset som man får ska ju motsvara summan av anm-+startavgift. Dock vet jag inte om rosetten ska vara inräknad då...

men har man nu en foderfirma ex som sponsor ska man inte gnälla om man vinner foder. man ska vara glad att det faktiskt finns de som vill sponsra tävlingarna med priser - och man kan ju faktiskt ge bort/sälja fodret till ngn man känner om man inte ska ha det själv.
jag vinner hellre foder än ngn tråkig reklampryl typ engångskamera eller nyckelband...
 
Sv: priser

Jo, jag förstår texten :)
Däremot är det ju inte säkert att ryttaren har satsat/betalat något för att rida klassen.
 
Sv: priser

Man ska ju entligen inte gnälla vad man än vinner. Men om man nu inte har ngn sponsor till en klass så tycker inte jag att foder är det bästa priset. Ett kg havre te.x kostar ju bara ngr kronor så det är det ju ingen idé ett sälja.
 
Sv: priser

Några av de lokaltävlingar jag startat i har betalat tillbaka startavgift (placering 4-11) (och lite högre summa till placering 1-3), prisrosett och stallplakett, tycker jag har varit bra priser. Prylar har man ofta en uppsjö av redan som hästägare. Om det ska vara saker vill jag gärna att det är förbrukningssaker, ex smörjgrejer (lite "finare"). lindor, schabrak, ett gäng "wet-flex", ridhandskar/vantar (slarvar alltid bort mina), glansmedel, liniment, ex ett hovfett, bra hovkrats (förbrukar/slarvar bort mina på löpande band), piggborste (slits ut), ryktsten, lite förbrukningsprylar till sjukvårdslådan osv... listan kan göras lång. Mindre bra saker enl mig som jag fått är pannband (har jag redan som passar mina träns), grimmor (fel storlekar o färger), "glasprydnader", känns mindre kul enl mig och står bara o samlar damm. Men smaken är olika :)
 
Sv: priser

Jag har vunnit följande:

Kortlekar, badlakan, väska, hovkrats och sen pokaler förstås...av dessa har jag nog uppskattat pokalerna mest.

Jag skulle hellre få schabrak, fleecetäcken, fina borstar, presentkort, träns mm.

Det jag INTE skulle vilja ha är T-shirtar...finns det nåt tråkigare och de är alltid i fel storlek?? Då får jag hellre en hovkrats.
 
Sv: priser

har jag aldrig fått. den tiden jag hoppade upp till regionalt på ponny fick INGEN plakett. numera blir det mer och mer vanligt...

jag vill ju åxå ha plakett :mad:
 
Sv: priser

Usch vad tråkigt. Jag har alltid fått plakett förutom på en tävling. Fick tillbaka anm+startavgiften och rosett istället men jag hade hellre velat ha en plakett istället för pengarna så jag köpte en plakett :p
Plakett är roligast att få:bump:
 
Sv: priser

Samma sak med vitaminer egentligen, ger man sin häst vitaminer så har man antagligen redan det och dessutom så kan man ju ge hästen en helt annan vitaminsort än vad man vinner på tävlingen.

Oj. Jag tänkte inte ens på att jag motsade mig själv :p

Men jag tror jag mest tänkte på ex Bvitaminer, för det brukar ju alltid vara nån i samma stall som använder det. Kanske :p
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 286
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Jag skulle behöva lite input kring val av häst till min (snart) 13-åriga dotter. Hon har vuxit ur sin maxade b-ponny och skulle...
2 3
Svar
59
· Visningar
6 654
Senast: Jeps
·
Hundträning Tänkte skapa en ny tråd för dom som tränar bruks då den gamla inte var uppdaterad på så länge. Egentligen så tränar jag inte så mycket...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 887
Senast: Carolininen
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 382
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp