Prisfundering

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eiwo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 752
E

eiwo

Jag är i sadelköpartankar och funderar lite på vad som är bäst. Ska ha en Pretige Golden Star till min häst, bomvidd 37. Har hittat en begagnad för sju tusen exkl. frakt, med bomvidd 37. Jag har också hittat en för fem tusen exkl. frakt, men bomvidden på den är 35, alltså för smal. Är det värt allt krångel med att värma om den eller ska jag satsa på den som är i rätt storlek från början, fast den är två tusen kronor dyrare? Eller går det jämt upp med tanke på priset för omvärmning? (Har ett företag i närheten som gör det).

Och en liten fråga till, är det bara jag som inbillar mej eller är de bredare sadlarna ofta dyrare? :crazy:

Sv: Prisfundering

Ja har just köpt en prestige och hade samma tankar som dig, min häst behövde en 36:a men det fanns inte så många. Men jag tänkte att det blir lättare sedan om man vill sälja den om det inte är omvärmd nån gång innan. Jag skulle exempelvis hellre köpa en sadel som var helt "orginal" än en som var omvärmd flera ggr.

bara en tanke:)

Liknande trådar

Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 580
Senast: Emiro
·
Utrustning Ska nu köpa ny sadel till unghästen men hittar ingen som ligger perfekt på han. Han har kort rygg, ganska platt med ganska mycket manke... 2
Svar
23
· Visningar
4 978
T
Utrustning Får förhoppningsvis snart hem en ny ponny som är sadel-lös. Har inte så mycket pengar, sadeln får kosta max 5000, begagnad såklart! Kan...
Svar
8
· Visningar
936
Senast: Tjalfe
·
Hoppning Har en treårig xx-val som gått med en wintec 500 dressyrsadel (med cair) sen jag köpte honom, d.v.s. två månader (sadeln följde med i...
Svar
2
· Visningar
709
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023