prisjämförelse..

tinissen

Trådstartare
vad betalar ni för olika saker till era barn nu tänker jag mest på förbrukningsvaror som blöjor, välling, burkmat, osv. vi skulle i somras åka till stockholm och stannade till i gränna för fikapaus och jag skulle handla till elias jag så ut typ:o efter ha sett deras priser på blöjor 179:- för ett paket libero..

bor i ljungby småland och här ger vi för:

1pkt libero strl 1: 29.90:-
1pkt libero strl 3 uppåt: 99:-
samma priser för pampers utom boxen som kostar 189:-
huggies 90:-
bambo 69:-

barnmat:
10 valfria burkar för 69:-
(alla sorter även ekologiska)

fruktpuré 4 pack: 19.90:-


välling 30L: 135:-
välling 5L: 40:-
(både nestle och semper)

gröt oavsett sort: 29:-
laktosfri gröt ligger på 42:-

kunde vara kul o jämföra hur mycket det skiljer sig i landet
 
Sv: prisjämförelse..

Jag har uselt minne så det mesta jag minns är ju från det vi köper åt Ella nu :)


Pampers/Liberoblöjor från 4 :
105:- ( brukar dock alltid vara bättre pris genom ICA-kortet eller om man köper 2 fp ).

Fullkornsvälling Semper 5L:
49:- ( Nestlé 52 )

Jag köper sällan barnmat nu, men den ekologiska kostar runt 10 kr ( 9.90 per stor burk ) och den vanliga kostar 7.90.

Gröten minns jag inte, men hon äter Nestlés fruktgröt nu och jag tror den kostar runt 35:-

Men dessa priser gäller för ICA Maxi, ska man handla på mindre lokala ICA så blir det genast dyrare.

Jag bor i Göteborg och det skiljer mellan olika ICA MAxi också ;)
 
Sv: prisjämförelse..

Vi betalar, med "VI-kort" 89:- för ett paket libero/pampers och 69:- för huggies. Samma pris för alla storlekar utom de riktigt små.
10-13:- för burkmaten.
4 fruktburkar typ Frutti kostar runt 20. 19.90 tror jag.

Minns inte riktigt vad vi betalar för välling och gröt, men vi köper sempers storpack med välling, 6x5 liter eller vad detär och så den gröt som lockar mest för dagen... Oftast flera paket åt gången så det var ett tag sen jag handlade det..:)
Bor i mellersta Dalarna och skulle nog kunna komma billigare undan om jag letade, men då kostar bensinen oxå så vi nöjer oss glatt med småbutikerna här hemma!
 
Sv: prisjämförelse..

Här kommer lite priser fran Österrike ocksa.
Vi handlar oftast i en större affär (typ Ica Maxi)

Ett paket pampers (storlek 4): 14 euro (12 om man köper 2)
En 8-manadersburkmat (hipp): 1.14 euro
Gröt (500g) : 3.50 euro

Ersättningen kostade runt 7 euro för ett paket (550g pulver)
 
Sv: prisjämförelse..

Hmpf, här strax söder om huvudstaden är det betydligt dyrare, även på spara-pengar-butikerna tyo Coop Forum & Ica Maxi. :mad:
 
Sv: prisjämförelse..

På vårat ica maxi kostar libero och pampers 89 kr per paket från strl 3 och uppåt.
Icas och huggies kostar 79 kr per paket.

Fast då måste man handla för 200 kr, men det är ju lätt gjort.
 
Sv: prisjämförelse..

Dubbla priserna så har du vad det kostar i vår ica affär här hemma:crazy: dessutom har de inte pampers!
Det är verkligen i nödfall vi köper blöjor här hemma.
 
Sv: prisjämförelse..

ja billigare blir det vid kort rabatt osv ex 20% vid köp av två eller köpstege kan man komma ner i 59kr/paket men då får man handla mkt....
 
Sv: prisjämförelse..

ja billigare blir det vid kort rabatt osv ex 20% vid köp av två eller köpstege kan man komma ner i 59kr/paket men då får man handla mkt....

59 kr???!!! :eek:
Jag tycker ju redan 99 kr är extrapris, här kostar blöjorna ca 120 kr på stormarknaderna, dyrare i småbutikerna såklart. Barnmatsburkarna tian styck på Maxi, dyrare på andra ställen. Man kanske skulle köra ner till er och packa bilen full av barnmat och blöjor!
 
Sv: prisjämförelse..

59 kr???!!! :eek:
Jag tycker ju redan 99 kr är extrapris, här kostar blöjorna ca 120 kr på stormarknaderna, dyrare i småbutikerna såklart. Barnmatsburkarna tian styck på Maxi, dyrare på andra ställen. Man kanske skulle köra ner till er och packa bilen full av barnmat och blöjor!

Koppla på ett släp jag åker med!

När vi storhandlar köper vi blöjor (libero stl.5) för 100kr men då måste man handla för minst 300kr, åker vi till uppsala har vi rabatt med icakortet så blöjorna kostar 100 kr.
 
Sv: prisjämförelse..

fast då blir de dyra blöjor;) man måste handla för 600 för att få köpa blöjorna för 79kr och handla för 1000 för att få dem för 59kr:p:)
 
Sv: prisjämförelse..

Hej!!

I Ludvika (Dalarna) på Ica och Coop Extra kostar Pampers strl 4 95 kr (mindre strl är billigare). På Willys kostar de 115 kr!

30 l fullkornsvälling Semper kostar 135 kr, samma i alla butiker.

Sempers ekologiska burkmat kostar 10.20. Ca 3 kr billigare på Willys.

Gröten med fruktsmak ca 40 kr, samma i alla butiker.

Handlar man i småbyarna får man lägga på en hel del på mat och välling. Pampersblöjor eller Liberoblöjor säljs inte alls i de små butikerna utan där är det Coops egna eller ICAs egna som gäller. Har dessvärre ingen prisuppgift på dem.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har lite problem med blöjor till min stora son på snart 2 år. Han väger 15 kg och inga blöjor passar honom längre. Har testat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 599
Senast: Nillizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp