Bukefalos 28 år!

Blöj och kvällsmatsproblem!

Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Åh, du har också en grabb med stoor aptit :D
Min grabb är i samma ålder som Sam kanske, blir 4 i sept, och han är 107 cm lång och väger nästan 20 kg. Och aptiten är stor! Han brukar inte heller sova på dagen, inte hemma hos mig iaf, och är väldigt aktiv. Han äterfrukost, mellanmål, lucnh, mellanmål, midda, mellanmål och kvällsmat. Det är en normal dag. Mellanmål är allt mellan frukt, risifrutti typ och mackor. Middag och lunch brukar vara lagad mat, men det kan även vara pizza eller McDonalds.

Det är ett sådant mathysteri överallt.. Visst, min unge äter mig nästan ur "huset"(lägenhet), men jag har aldrig reagerat på det då han är ett litet barn. Han är i princip aldrig stilla, så jag antar att han behöver det bränslet :p

Hade han fortfarande velat ha välling, så hade han fått en så stor flaska som han vill.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Testade att ge han gröt igår, åt bara 2 skedar, sen undrade han var vällingen var! :crazy:
Han vaknade vid 5 och fick en flaska, bytte blöja som hade läckt lite. Men sen vid 7 hade den läckt massor, misstänker att han "gräver" i blöjan, för den satt på hajsvaj, så easy up-modellen har jag inte på morgonen, funkar ju annars på dagen.
Ringde och kollade med butiken här i byn, men henne jag pratade med hade inte så stor koll på blöjor och sa att det fanns inte större storlekar att få tag på i Pampers Baby Dry. Men jag vet ju att jag en gång köpt den storleken i en större butik. Visst finns det Baby Dry 5+ och 6?
Känns inte så kul att åka 7 mil tor för ett paket blöjor när man inte har något annat ärende.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Just nu har jag Active fit, funkar hela natten och finns i 5+. Pma din adress så skickar jag ett par stycken så du kan prova. 7 mil låter inte jättelångt i mina öron, om du bara använder en per natt räcker två paket i två månader.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Men visst finns det ju fler märken än Libero och Pampers. Huggies är det första som jag kommer på spontant men många affärer har ju egna märken också.

Libero, Pampers och Huggies borde väl ha hemsidor där man kan se vilka storlekar blöjorna finns i och be affären ta hem av de som det finns stora storlekar av?
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Alltså är det bara jag som avskyr pampers?

Dom blir jättesvampiga och luktar verkligen APA när det blir några kissar i blöjan ( som det blir under natten ). Blir det inte så för andra?

Vi har börjat köra med Huggies byxblöja på dagtid och dom sitter superbra, håller tätt och känns smidiga ( vilket liberos inte gör längre ). Funderar på att prova Huggies nattblöja och se.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Jag gillar, eftersom jag föredrar svampen framför knöliga libero. De har framförallt aldrig läckt, vilket allt annat vi prövat gör.
Vi använder Coop på dagarna eftersom de är så mycket billigare, och pampers på natten.

Vi har minskat på kvällsvällingen och ger gröt och smörgås eller äter middag en timme innan sovdags. Hon får 1½ dl, skulle kunna äta det dubbla, men sover bättre om hon inte proppat i sig jättemängder precis innan sovdags.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Huggies blir vare sig knöliga eller svampiga på E. Libero är dock klumpiga som dagblöja tycker jag, tjocka i grenen.

Det är ju bra att pampers inte läcker för er, men luktar dom? Jag förstår inte varför pampers verkligen stinker när ingen annan blöja vi provat gör det? Svampigt och fuktig är ingen bra kombination under natten.

Coops blöja påminner mycket om libero fast inte så tjocka i grenen tycker jag.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Jag tycker också att Pampers luktar, även innan man använt dom. Svampiga blir dom men jag vet inte hur andra blir.

Vi använder bara Pampers till båda barnen. Affären där vi brukar handla har bara pampers och sitt egna märke. Vi provade det egna när Emilia var bebis men dom var exremt plastiga och Emilia blev röd direkt. Nu såg jag att dom börjat ha Huggies i den affären också, vi provade dom en gång när Emilia var liten men då gillade jag dom inte (kommer inte ihåg om hon blev röd eller om dom läckte). Men affären har bara "vanliga" blöjorna i Huggies och vi har gärna byxblöjor på Emilia nu när vi börjat potträna lite.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Huggies byxblöja kan jag annars rekommendera att ni provar, er butik kanske kan ta in?
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Kan kolla om det går.
Är ju inte heller en nackdel att huggies är en hel del billigare
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

*kl*

Vi tycker att Willys blöjor har varit oslagbara, billiga är de också, kan varmt rekommenderas.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Jag har provat de flesta, och använder Aldis byxblöja på dagen. Känns inte alls plastig och funkar bra. På natten har jag testat Liberos i Sverige, läckte på mina ungar. Har testat Huggies men de är inte billigare än Pampers och de läckte också på natten. Tescos egna är lite plastiga, så kvar är Pampers. Visst luktar de lite kiss men det spelar inte så stor roll på natten tycker jag.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Nej inte om de luktar lite, men jag tycker alltså att dom stinker :D

Jag kanske är överkänslig, men jag har aldrig känt någon sådan lukt av de andra blöjorna.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Hm nä stinker gör de inte. eller så är jag så van nu efter tre år, vi kanske luktar så allihop :eek:
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Hade du Aldis när de var små också? Vi har köpt ett paket i minsta storleken och hoppas att de är bra, eftersom vi nästan alltid handlar på Aldi. Funkar de inte på natten när de är små heller?
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Jag hade Pampers och Huggies när de var pyttesmå, ibland Tescos egna. Vi hade inte Aldi i byn då, annars hade jag nog testat dem också.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Jag tycker också att Pampers stinker. Känner direkt på lukten när August kissar i en torr blöja. Men Pampers har väl lotion i blöjorna, tror det är blandningen av kiss och kemikalier som luktar.
Tyvärr är det Pampers som funkar bäst på min rätt smala bebis, men hoppas kunna byta till Libero sen när han vuxit till sig lite.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Nu till ruta ett igen. Testade Libero Up & Go och funkade kanon en natt! :D
Men i natt var det en hel sjö, men vi hade varit på kalas och sonen fick dricka saft, så det märktes i natt.. :crazy:
Har ringt runt till alla stora butiker, men det är ingen som har hemma Pampers Baby Dry 5 + el. 6 och det går inte att beställa hem heller. Blir tokig!
Så nu har jag Easy Up 6, Active Fit 5+ och Libero Up & Go. Funderar på Huggies, hade det till honom när han var under året, men pga de 7 milen så blev det Pampers.
Tycker inte att Pampers stinker, men däremot så luktar dotterns blöja när hon kissat en gång, men när vi byter nattblöjan på morgonen, så luktar den inte alls. :confused:

Ska minska på vällingen och ge honom en smörgås/banan till. Kan man minska till 240 ml direkt?
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Tack! Men jag har redan ett paket liggande här hemma, ska testa dessa i natt och se om den fungerar! :)
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Den är för liten helt enkelt, kör med Baby Dry. Har funkat kanon hittills. Testade storleken större med Liberos blöjor, men de läcker upptill. Har testat och fästa blöjan på olika sätt. Får kanske göra så som de gör i vården , sätt den bak och fram.

Vi hade samma problem och det händer även nu att det läcker igenom. Har provat en hel del olika blöjor men det är endast Pampers baby dry 5 som funkar.

Min lille är ca 85cm och väger nog runt en 13kg nu och han är snart 21 månader.

Dock så måste vi se till att pillevinkeln (:o) inte ligger uppåt utan neråt annars så blir det väldigt blött ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen är 14 månader, och kissar som bara den. Har pampers babydry, och den ska ju hålla upp mot 12 timmar påstår de.. Men inte här :(...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Thera
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 416
Senast: Ajda
·
Småbarn Blir så förbannad på sådana som ska lägga sig i hur mitt barn äter osv.:mad: Var hemma hos en av fastrarna på kalas i helgen. Tösen är...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 010
Senast: Brandgul
·
Gravid - 1år Blir snart galen på HUR tillverkarna sätter storlek på blöjor. Stl 4-9 kg kan vara endera för små, eller sitta ganska ok. Stl 9-18 kg...
Svar
16
· Visningar
3 703
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp