Bukefalos 28 år!

Blöj och kvällsmatsproblem!

Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Huggies blir vare sig knöliga eller svampiga på E. Libero är dock klumpiga som dagblöja tycker jag, tjocka i grenen.

Det är ju bra att pampers inte läcker för er, men luktar dom? Jag förstår inte varför pampers verkligen stinker när ingen annan blöja vi provat gör det? Svampigt och fuktig är ingen bra kombination under natten.

Coops blöja påminner mycket om libero fast inte så tjocka i grenen tycker jag.

Vi har aldrig märkt att pampers luktar illa :confused: Det är inte så att du fått tag i några som är parfymerade?? Dessa fick jag tag i på en lite större lågpriskedja och nej de luktade inte gott.

Men annars så är pampers de enda som inte läcker igenom för oss.

Libero har ju lanserat en ny tunnar blöja och den tyckte jag var jättebra, dock då inte på natten. Huggies fungerade inte alls
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Jag tycker också att Pampers luktar, även innan man använt dom. Svampiga blir dom men jag vet inte hur andra blir.

Vi använder bara Pampers till båda barnen. Affären där vi brukar handla har bara pampers och sitt egna märke. Vi provade det egna när Emilia var bebis men dom var exremt plastiga och Emilia blev röd direkt. Nu såg jag att dom börjat ha Huggies i den affären också, vi provade dom en gång när Emilia var liten men då gillade jag dom inte (kommer inte ihåg om hon blev röd eller om dom läckte). Men affären har bara "vanliga" blöjorna i Huggies och vi har gärna byxblöjor på Emilia nu när vi börjat potträna lite.

Men då är det kanske de som är parfymerade som ni har där nere?? Vet att de är det utomlands men inte här i Sverige.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Vi handlar bara på ICA :)

Följande pampersblöjor har "hudvårdande ytskikt": Pampers New Baby, Pampers Baby Dry samt Pampers Active Fit och jag tror att det kan vara detta som skapar lukten när det kommer i kontakt med urin. Ytskiktet som pampers använder är petrolatumbaserad formula och vad jag vet så finns det inte i vare sig Huggies, Liberos eller coops ( de är vad vi provat ).
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Vilken fullkornsvälling är det? Är han på två års vällingen eller 8 månaders?
Om han inte gillar två års vällingen fullt ut pröva blanda upp 8 månaders med två års dvs några skopor från varje.
Hitta den blandning som han gillar! Det låter som mycket välling men det låter också som när min skrutt åt för låg mättande välling dvs typ enbart 8 månaders.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Nu vill jag ju inte måla f*n på väggen men när min dotter fortfarande hade blöja så luktade hennes blöjor apa på morgonen. Alltså som riktigt gammalt sunkigt utedass luktade det. Det visade sig att hon hade urinvägsinfektion och att det var bakterierna som gav lukten.

Däremot verkar det ju mysko om det bara är en sorts blöjor. Vi hade nog pampers vill jag minnas och provade inget annat utan hon blev torr ganska snabbt istället och då slutade urinvägsinfektionerna oxå.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Uvi har hon inte, men tack ändå. Kan vara bra att ha koll iaf :)

Jag hoppas att hon ska vilja gå mer utan blöja nu när sommaren är här, hon är rätt ovillig till att gå naken nu ? ( någon annan som har samma problem ? )
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Japp, min son älskar sin blöja. Vi har fått honom att gå lite utan, men för det mesta springer han för att hämta en ny blöja så fort han fått av sig sin.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

L avskyr att vara naken. När han ska bada i sin bassäng vill han helst ha både blöja och byxor på sig :crazy:
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Isaac hatar att gå i gräset utan strumpor och definitivt värst är det utan blöja. Nu har det inte direkt varit jättevarmt här så han har fått ha byxor på sig, men Sam i den åldern hade nog kläder på sig 2 minuter om dagen i den åldern. Ofta hittade vi honom i trädgården spritt språngandes naken när det var 5 grader varmt.... Glatt studsande på studsmattan.
 
Sv: Blöj och kvällsmatsproblem!

Nu äntligen har vi löst blöjproblemen, växlar mellan Libero Up & Go 7 och Pampers Active Fit 5 +. Inget läckage på en vecka. Skönt!
Vällingen får jag fortsätta med, enligt BVC så är det inte så konstigt då han är stor kille och kräver mycket mat. Nu verkar han växa också, då tröjorna börjar bli korta och byxorna likaså. Kepsen börjar bli trång. Nu får det handlas kläder.
Han dricker Sempers 2 år. Men den var slutsåld sist jag handlade så jag fick köpa 12 månaders och då fick jag gå upp tidigare att ge honom vällingen. :crazy:
Enligt Bvc så skulle jag inte trixa för mycket nu, då det har varit mycket förändringar då han fått en lillasyster och nyligen börjat på dagis. Så det där med pottan får vänta lite. Han vill ju inte heller dessutom.
 

Liknande trådar

Småbarn Sonen är 14 månader, och kissar som bara den. Har pampers babydry, och den ska ju hålla upp mot 12 timmar påstår de.. Men inte här :(...
Svar
6
· Visningar
1 155
Senast: Thera
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 416
Senast: Ajda
·
Småbarn Blir så förbannad på sådana som ska lägga sig i hur mitt barn äter osv.:mad: Var hemma hos en av fastrarna på kalas i helgen. Tösen är...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 010
Senast: Brandgul
·
Gravid - 1år Blir snart galen på HUR tillverkarna sätter storlek på blöjor. Stl 4-9 kg kan vara endera för små, eller sitta ganska ok. Stl 9-18 kg...
Svar
16
· Visningar
3 703
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp