Prisrosetter.

Inka-90

Trådstartare
Jag undrar vart ni gör av era prisrosetter? har ni dem hänger på en vägg eller ligger de i en kartong på vinden?
Har ni dem inne i huset eller i sadelkammaren?
Visa gärna bilder på hur ni har era. Vill ha bra tips på hur man har dem framme på ett snyggt sätt.

Sv: Prisrosetter.

Mina rosetter hänger på snöre i rader under en tavla i mitt rum. Pokaler eller statyer står på skrivbordets upphöjda del. Mitt skrivbord är konstruerat i två nivåer, och då står priserna på den högre. Ovanför den hänger alla rosetter. Riktigt snyggt faktist! :d Har ingen bild tyvärr...

Mina ligger i en låda. Men min syster har haft en förstoring på sin häst och sen rosetterna kring tavlan.

Mina hänger på väggen i stallet mittemot min häst så hon kan beundra dem :angel: haha.. nä men jag har ingen annanstans att ha dem om jag inte skulle ha dem hemma men det känns inte så snyggt. De platsar bäst i stallet eftersom hästen har fått dem.

30142515.jpg

Alla gamla har jag kastat. Jag är inte sentimental o spar inte på det jag inte använder.
De få som jag skrapat ihop med nuvarande häst ligger på en hylla i vardagsrummet.

Jag brukade hänga upp mina på ett snöre brevid mitt svarta skrivbord. Hade ett foto på hästen i fråga över. Nu har vi flyttat så jag kan tyvärr inte ta en bild på det hela, men det blev faktiskt riktigt snyggt!

De flesta ligger i flyttkartonger, tråkigt nog. De finaste hänger dock i stallet ;) även placketterna hänger i stallet. Pokaler har jag i en bokhylla

Ponnyernas rosetter (ca 10 st) hänger i ena sadelkammaren, storhästarnas (ca 80 and counting) hänger på kontoret, snart får det inte plats fler där dock. De tar upp en vägg på ca 2 m, flera rader med snören.
När vi flyttade frågade sambon lite fint om man måste ha alla uppe, jag svarade bara med en blick som sa att det där är inget man öht diskuterar :angel: :D Vi hade ändå inget annat att ha på den väggen ;) Och nu har han vant sig och tycker de är fina.

Min sambo undrarde oxå om de inte skulle vara i stallet, just nu hänger de i gardinerna i arbetsrummet vilket inte är det bästa, vet inte om jag hår plats med dem på något snyggt sätt i sadelkammaren och jag vill nog inte ha dem ute i stallet, då borde de mögla och bli dammiga och fula.

jag har mina roseter (dvs ca 9st) på dörren i sadelkammaren^_^,
där jag jobbar så sitter rosetterna lite här och där i stallet, och idag så var det stor utrensning av diverse brännbart i sadelkammaren. dvs måånga rosetter och nån liten kopp-pokal som räddades till pennhållare :O kommer nog aldrig ha hjärta att bränna rosetter, men har man tävlat intensivt i ca 20år så blir det lite väl mycket clear round rosetter och vita.

Son min tränare, hon har sina ligger i kartonger på vinden, hon har över 800st.
klart då är det lite svårt o ha alla framme.

I Tyskland hade de tittskåp med de finaste rosetterna. Då blir de ju inte förstörda. Du har ju en str fin sadelkammare med :)
Annars tyckte jag det lät lite fräckt att ha de i gardinerna. Man kanske skulle köpa en billig panelgardin o jacka efterhand.. Garanterat unikt ;)

Mina rosetter ligger i låda någnstans. Börjar nog om på nytt när unghästen växt upp...

Jag satte upp mina i sadelkammaren (skymtar på bilden) efter att ha haft dom i en plastpåse i flera år. Vill absolut inte ha dom inne i huset, tycker det är jättefult.

sk2.jpg

Hade rosetterna på "rad" hemma i flickrummet..
Men sen jag flyttat hemifrån har jag rosetterna i en glasvas som är ca 60cm hög (köpt på IKEA). (i väntan på ett eget stall kanske)

dscn2080_118847355.jpg

Senast ändrad:

*kl*

Puttar upp tråden. Inga bra svar ännu ;)

Jag har ponnytidens rosetter hängandes i dubbla rader (väggen tog ju slut, mitt rum var litet :p) längs ena väggen i mitt barndomsrum och nuvarande unghästens har täckt en rad +1 på andra väggen.

Nu är jag på g att flytta hemifrån för gott (studentlyorna räknas inte, aldrig haft häst på studieorten) och vips så upptäcke jag och blivande sambon första saken vi inte varit överrens om :angel: Han tycker mina rosetter är skitfula och kan max gå med på att jag har typ ett par av de finaste framme. Jag å andra sidan älskar dem och hela poängen för mig är att ha alla i kronologisk ordning framme. Ponnytidens kan packas ner men för unghästen (som följer med i flytten och ska fortsätta tävlas) vill jag verkligen ha dem uppe.

Vad tror ni var det enda som lämnades kvar i flickrummet när flyttlasset gick i helgen ;)

Jag har dem gärna i stallet också, om de kan förvaras så de inte tar stryk. Dvs i princip i glasskåp i sadelkammaren... Problem 1: sadelkammaren är inte i brukbart skick (inte stallet heller ;)). Problem 2: Sadelkammaren är skitliten, alldeles för liten för att rymma rosetter också.

Så, de lär väl hänga i flickrummet ett tag till....

Pokaler och plaketter har jag aldrig gillat, de är nedpackade allihopa och jag tror jag ska slänga de flesta om jag ska ta hand om de nedpackade (någonstans hos päronen) lådorna sen också.

Så har jag det också!
Mycket praktiskt :idea:

Glasvas eller jätteljuslykta från IKEA, mina heter Pomp;
pomp-lykta-for-blockljus__67287_PE180895_S4.jpg

Angående plaketter så lämnar jag alltid tillbaks dem till arrangören direkt, jag vill inte ha dem.

Jag sätter mina på en kompostgrind och sen sätter upp kompostgrinden på väggen.

Detta är flera kompostgrindar som satts ihop till en hundgård inomhus:
301f2167f3c0fef3med.jpg

Har ingen bild på rosetterna men tror ni förstår principen.

Fördelen med kompostgrindar jämfört med snöre tycker jag är att raderna är jämna och det är mycket lättare att flytta rosetterna när man inte behöver ta dem en och en.

Lånar knapp.

Vet inte ens var mina är :o Flyttat så mycket. Ligger förhoppningsvis i en kartong i något förråd :)

Man kan inte ha rosetter framme på ett snyggt sätt eftersom de ser så töntiga ut...

Jag har mina liggandes där de hamnar när jag kommer hem från tävlingen, tills jag orkar ta mig i kragen och slänga de. Hittar såna lite här och där ganska ofta. Nu låter det som om jag är jätterörig, men jag lägger de oftast nånstans där de inte syns, i lådor, skåp, garderober, i kassar som jag lägger i en låda osv..

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 069
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2
Svar
34
· Visningar
1 926
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?
  • Uppdateringstråd 31