Prisvärd symaskin?

Joyride

Trådstartare
Skulle behöva köpa en ny symaskin, vill ha tag på en billig då den bara kommer användas till att lägga upp gardiner, byxor typ.
Förslag på billig och bra?

Sv: Prisvärd symaskin?

En stryktålig bra bruksmaskin som knappt är möjlig att slita ut är en gammal Husquarna 2000, tex. De finns på blocket för under tusenlappen och håller livet ut.

Det finns billiga moderna men de är inte av närmelsevis lika bra kvalitet.

Jag köpte en Singer, för runt 1300kr, vilket jag ångrar bittert! Inget bra alls... Har dock en släkting som är sömmerska, och hon har köpt en med något okänt fabrikat på lidl, och är jättenöjd med den! (Hon har den som extramaskin men använder den en hel del). Har faktiskt hört flera som varit nöjda med den. Men jag satsar nog på husqvarna om det blir någon ny...

Instämmer med Tanten, en bra begagnad är ett mycket bättre val än en billig ny! Fast jag föredrar Bernina framför Husqvarna.
Kolla på Blocket! Även en äldre Singer eller Pfaff kan vara ett bra val.

Jag köpte en Singer curvy i höstas, riktigt nöjd med mitt köp. Har lite dekorsömmar, resårsöm och de vanliga sömmarna. Enkel och ser rejäl ut och har fått bra betyg.
Hittade den begagnad på blocket för 1700:- Nypris från 3000.- och uppåt.

/LL

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·
IT & mobiler Vi behöver köpa in headset till jobbet för person som sitter och svarar i telefon och vart vänder man sig inte om inte hit när man inte... 2
Svar
22
· Visningar
722
Senast: sthu
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 414
Senast: Kajsalisa
·
R
Fordon Familjen växer och det börjar bli dags att (motvilligt) inse att vår trogna Volvo inte riktigt räcker till längre. Vi behöver en större...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka