Prisvärt Zoomobjektiv

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare minnisjasmin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 364
M

minnisjasmin

Hejsan!

Ska köpa ett eget zoomobjektiv till hästtävling utomhus osv, men har inte riktigt kommit underfund med villket jag ska köpa. Har förut lånat ett Canon EF 70-300/4-5,6 IS USM av min morbror men han har tagit tillbaka det nu.

De olika objektiven jag har funderat på är
Canon EF 75-300 f/4-5.6 III USM 2700kr
Tamron AF 70-300/4-5,6 Di 1680 kr
eller så köper jag objektivet jag hade på lån av min morbror, men det är då dyrare än de andra och skulle få köpa det för ca 5000kr

Eller tipsa några andra prisvärda objektiv ->3000kr

till moderator, har sökt i andra trådar om villket som skulel vara bäst men har inte fått nån svar jag varit nöjd med

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Prisvärt Zoomobjektiv

Tamronet ger mer för pengarna, det skulle jag satsat på. Det enda som talar för Canon är att det har USM som ger snabb och tyst fokusering, om du kan avstå det är tamronet känt för att ge bra bildresultat.

Har Canon objektivet du nämner, helt okej till vardagsfotografering, precis som nämt i föregående inlägg så är ju fokuseringen det bra med det objektivet. Låter ingenting och det är ganska snabbt. Nu ska jag dock byta upp mig till ett bättre objektiv själv då jag fotar mycket actionbilder och inte tycker att det riktigt lever upp till mina krav...

Hejsaan!
Jo jag har hört att tamron är mycket prisvärt och funderar starkt på det objektivet. Eftersom jag har haft canon objektivet förut ganska länge, (har inte fotat tävling elr actionbilder) så tycker jag det är bra, men svårt val. Tack för ditt svar :D

Det är inte så att jag hade tänkt bli nån riktig super fotograf utan mer som hobby och fota tävlingar osv så tamronet skulle sekärt vara ett bra objektiv för mig :)

Puttar upp tråden, ingen som har några synpunkter om objektiven?
Har mest funderat på Tamrons :)

Hej! Va roligt :) kan du visa några bilder? Gärna hästbilder/tävlingsbilder om du har och orkar :)

Har också Tamron-objektivet. Har inte fotat hästar med det än, mest testat olika naturbilder. Det är helt okej, det jag kan klaga på är att autofokus är lite långsamt i mitt tycke.. Vill man tex. fota en fågel som flyger förbi så föredrar jag manuell fokus.

är det värt priset då? :D har hört mycket bra om tamron objektivet och det lutar mest mot det.

Det är helt okej, och billigare är svårt att hitta. Tror inte att det är någon höjdare till inomhustävlingar, men utomhusljuset funkar bra.

Hah okej :o, men kan du visa några andra bilder då? :)

Joo, det är ju mest utomhustävlingar jag ska fota så :)

Tror inte att det är någon höjdare till inomhustävlingar
Varken Canon eller Tamron duger inomhus.. för låg ljusstyrka på objektiven. Du bör gå ner på ljusstyrka 1,8. 2,8 funkar halvdant beroede på objektiv

Har inte provat Tamron utomhus men väl ett

Canon EF 75-300 f/4-5.6 IS USM till rörliga bilder
Är dock inte helt nöjd med det då man zoomar maximalt, då har det lite svårt att hitta focuspunkter om man fotar med automatik, blir något bättre vid helmanuell fotning

okej, har du lust att visa några bilder du har fotat med det objektivet ? :)

Liknande trådar

Äldre Har fått frågan att vara bröllopsfotograf åt syrrans kompis i slutet av augusti. En stor ära att de gillar mina bilder och att de litar...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: AraSlei
·
IT & mobiler Jag överväger att investera i en ny kamera då min nuvarande Nikon D3000 börjar kännas rejält seg och sliten. Jag är inte så haj på... 2
Svar
25
· Visningar
2 437
T
Fritid Jag tänkte se va vi har för kameror som vi fotar hästar med och va för objektiver m.m. Jag kan börja. Visa gärna dina bästa bilder...
Svar
2
· Visningar
1 371
Senast: Zaga
·
IT & mobiler Jag känner att jag har kört fast lite i mitt sökande efter ett bra telezoom till min Canon EOS 450D och skulle gärna bolla lite tankar...
Svar
6
· Visningar
1 670
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka