Privatdetektiv

Ja, jag har erfarenhet av att anlita privatdetektiv. Det var dyrt och jag fick egentligen inte mer information än jag själv kunde googla fram eller redan visste. En stor vinst var att jag, just när privatdeckaren höll koll, visste var han var = inte i min närhet. Det var en bonus jag inte hade tänkt på innan. Handlar också om en stalker.

Polisen var sedan innan inblandade, gjorde ingenting. Stalking är ett brott men inte ett särskilt prioriterat brott tyvärr.

Kan inte annat än beklaga att du är utsatt för detta. Dokumentera allt du kan. Det är lagligt att ha kamera i bilen, går att köpa hyffsat billigt på valfri teknikbutik. Finns också andra inspelningsmöjligheter.
Var rädd om dig!

Jag beklagar din erfarenhet, men stort tack för att du berättar! Slutade stalkningen i ditt fall sedan? (... dock inte tack vare detektiven, tror jag mig kunna utläsa?)
 
skulle nog först satsat på andra informations kanaler som goggles och som andra har tipsat om kameror och annan dokumentations vägar.

Är det någon särskild anledning till att du skulle göra det själv, jämfört med att anlita någon annan? Det som jag skulle se talar emot det alternativet är att det skulle resultera i att massor av energi läggs på en person som övriga inblandade bara vill slippa tänka på.
 
Är det någon särskild anledning till att du skulle göra det själv, jämfört med att anlita någon annan? Det som jag skulle se talar emot det alternativet är att det skulle resultera i att massor av energi läggs på en person som övriga inblandade bara vill slippa tänka på.
Det för att jag känner min motståndare. det gör inte en PD. Om energin inte är värd att lägga ner på personen skulle jag bara ha saker redo för tillfällen som uppkommer.
 
Jag har en nära mig som anlitade privatdetektiv (i företags sammanhang, blev blåst på stor summa). Det kostade runt 5000, då spaning över flera dagar. Var en person i annat land som utgav sig vara allvarligt skadad. Hen fick fram info om att så var ej fallet, utan rörde sig om annat.
Fick iaf fram vad som hänt, och det är hen "nöjd" med idag, väl värt pengarna
 
Det för att jag känner min motståndare. det gör inte en PD. Om energin inte är värd att lägga ner på personen skulle jag bara ha saker redo för tillfällen som uppkommer.

Jag ser din poäng, men jag tror att det räcker att känna igen en oegentlighet när man ser den i det här fallet!
 
Jag har en nära mig som anlitade privatdetektiv (i företags sammanhang, blev blåst på stor summa). Det kostade runt 5000, då spaning över flera dagar. Var en person i annat land som utgav sig vara allvarligt skadad. Hen fick fram info om att så var ej fallet, utan rörde sig om annat.
Fick iaf fram vad som hänt, och det är hen "nöjd" med idag, väl värt pengarna

Vet du hur din närstående gjorde för att veta att hen valde en ”bra” detektiv?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
2 407
Senast: CaisaCax
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 621
Senast: lindaf
·
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Hej, Min pappa har gått bort. Jag har inte haft kontakt med honom på flera år och är inte sugen på att städa ur hans hem. Jag är inte...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp