T
thorri
Mitt sto har börjat bråka när vi rider ut själva. Jag känner direkt när det är på g, eftersom hon liksom reser ryggen, höjer huvudet och tvärstannar, darrandes i hela kroppen. Sen försöker hon på alla sätt vända och dra hem i full fart. Hon har aldrig varit så här förut, utan det har kommit nu. Brunst? Pälsfällning? Ledarskap?
Till saken hör att jag råkade ut för en s.k. ofrivillig avsittning
för en tid sedan och sedan dess har blivit rejält RÄDD. Inte kul alls. Nu har det gått så långt att jag inte rider ut utan sällskap, så vardagkvällarna blir det bara markarbete
Men jag vill inte ha det såhär längre!! Hjälp! Jag har testat att både bli arg på henne när hon försöker vända, och att försöka lugna henne men inget hjälper. Ridturerna slutar efter 200 m med att vi vänder hem, i grymt stressad skritt med mig livrädd på ryggen.
Till saken hör att jag råkade ut för en s.k. ofrivillig avsittning
Men jag vill inte ha det såhär längre!! Hjälp! Jag har testat att både bli arg på henne när hon försöker vända, och att försöka lugna henne men inget hjälper. Ridturerna slutar efter 200 m med att vi vänder hem, i grymt stressad skritt med mig livrädd på ryggen.