Problem "där nere"

sommarglass

Trådstartare
Gammal användare, nytt nick. Skaffade nytt då jag tycker den här frågan är lite pinsam :o Det här kommer låta som väldens knäppaste tråd, men den är sann och det är mina sanna problem som jag verkligen behöver hjälp med! Ni som är kräkmagade behöver inte läsa! :D

Fick reda på i tisdags att jag har klamydia och äter penicillin för att bli av med det. I måndags/tisdags kände jag en liten.. plupp, mjuk grej, på ena blygläppen men tänkte inte på det då den var liten. Under dessa dagar har den växt, och igårkväll var den rätt stor. Det är inte en finne (den är inte gul och just nu lite för stor och "tjock" för det), det är inte en vårta (jag har iofs aldrig haft en där nere, men de ser väl ut som de brukar även där nere?), och det är inte en blåsa. Det är som om det bara vuxit 1x1 cm... kött.. mer? :crazy::yuck: Detta är dock inte det största problemet, utan jag har fått så otroligt ont i ljumsken under dagen. Började med att det kändes lite konstigt vid lunch, tills nu då jag knappt kan ha benen ihop. Jag är inte svullen (förutom den där... knölen), utan det gör bara ont i ljumsken och i "den" sidan av muffen O_o Det är inte i huden det gör ont, och inte i benet..

Såna här symptom har ju inte Klamydia? :( Vad finns det annars för sjukdom jag kan ha? Eller vad kan det annars vara? Börjar bli lite orolig! Jag tänkte ringa vc imorgon, men jag vill gärna ha era tankar också!
 
Sv: Problem "där nere"

låter mest som en böld, men du säger kött? Som svallkött? Herpes? De säger att syfilis är på väg tillbaka, men det är ju än så länge ovanligt.
 
Sv: Problem "där nere"

Ger inte syfilis och herpes många småblåsor? Och brukar bryta ut rätt snabbt? Sist jag hade sex var den 26 juni. Och det här är ju bara EN grej. Som en knöl. Den börjar bli rätt spänd nu :crazy: Känns inte och ser inte ut som varken en blåsa eller en finne, eller en vårta.. Utan som en knöl! :yuck:
 
Sv: Problem "där nere"

säker på att det inte bara är en typ blodblåsa/"böld".. kläm på den och se vad som sker :P
 
Sv: Problem "där nere"

Jag fick också en liten knöl som bara växte o gjorde ondare för varje dag.. Det va en inflamerad hårsäck! Den försvann snabbare än den kom :D
Låter högst otroligt att den skulle ha nått med klamydian och göra.
 
Sv: Problem "där nere"

Men fick du ont i hela den sidan och i ljumsken? O_o Det gör såpass ont att jag funderar på hur jag ska sova inatt och om jag ska kunna rida imorgon! I ljumsken alltså, inte i knölen :banghead:
 
Sv: Problem "där nere"

kläm så hårt att du tror att du ska svimma för det låter mest som att det bara är en liten böld och dom gör så in i helvetes ont och man får ta i för att få bort dom =)
 
Sv: Problem "där nere"

Gammal användare, nytt nick. Skaffade nytt då jag tycker den här frågan är lite pinsam :o Det här kommer låta som väldens knäppaste tråd, men den är sann och det är mina sanna problem som jag verkligen behöver hjälp med! Ni som är kräkmagade behöver inte läsa! :D

Fick reda på i tisdags att jag har klamydia och äter penicillin för att bli av med det. I måndags/tisdags kände jag en liten.. plupp, mjuk grej, på ena blygläppen men tänkte inte på det då den var liten. Under dessa dagar har den växt, och igårkväll var den rätt stor. Det är inte en finne (den är inte gul och just nu lite för stor och "tjock" för det), det är inte en vårta (jag har iofs aldrig haft en där nere, men de ser väl ut som de brukar även där nere?), och det är inte en blåsa. Det är som om det bara vuxit 1x1 cm... kött.. mer? :crazy::yuck: Detta är dock inte det största problemet, utan jag har fått så otroligt ont i ljumsken under dagen. Började med att det kändes lite konstigt vid lunch, tills nu då jag knappt kan ha benen ihop. Jag är inte svullen (förutom den där... knölen), utan det gör bara ont i ljumsken och i "den" sidan av muffen O_o Det är inte i huden det gör ont, och inte i benet..

Såna här symptom har ju inte Klamydia? :( Vad finns det annars för sjukdom jag kan ha? Eller vad kan det annars vara? Börjar bli lite orolig! Jag tänkte ringa vc imorgon, men jag vill gärna ha era tankar också!

Leopold av Belgien brukade lösa det med folkmord. Britterna med utrotning. Fransmännen med massmord och Tyskarna med folkslakt.
 
Sv: Problem "där nere"

Jag vet inte var vi har någon nål, och jag kan inte börja leta nu, då väcker jag alla.

Jag testade med en sax. Det gjorde ont, men det kom ut lite genomskinlig vätska, men den är fortfarande lika stor och ond. Kunde inte klippa så mkt mer, för just nu är hela den sidan helt svullen. Känner var bölden är men resten av den sidan är typ lika svullen nu :banghead: Verkligen min turvecka det här!!! :crazy:
 
Sv: Problem "där nere"

Låter härligt när man tänker på det :d Vart skriver man upp sig? :p

Franska främlingslegionen

http://www.legion-recrute.com/se/

För spanska är det lite krångligare. Har för mig att du måste ha spanska som modersmål.

För USA finns det möjlighet som green card warrior.

Men det går bra att gå med i svenska armén för att få skjuta somalier, afghaner och lite annat smått och gott. (till skillnad från vår värnpliktsarmé som försvarade Sverige.)
 
Sv: Problem "där nere"

Testa om du kan greppa bakom den istället för att nypa på den så spricker den lättare utan att göra lika ont.
 
Sv: Problem "där nere"

Kondylom?

1010

Kondylom är vårtor. Knappast knölar under huden?

Min gissning är också hårsäcksinflammation. Jag har haft det några gånger och det gör ont och är besvärligt tills den ger sig. Blir en rund boll innanför skinnet.

TS - att klippa med sax gör väl bara det hela värre? Du öppnar huden och släpper in bakterier. Det blir ju ett sår.
 
Sv: Problem "där nere"

Uppe i ljumsken, dær benet går in i kroppen, sitter det lymfkørtlar. Dom reagerar på att du har en infektion, det ær dærfør som du har ont dær. Jag tror också det kan bara en præktig hårkørtelinflammation. Ger den sig inte så måste du till doktorn i alla fall.
 
Sv: Problem "där nere"

Det låter rätt troligt!

Vad tror ni då, kan jag åka till stallet och rida eller kommer jag irritera inflammationen ännu mer då?
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 393
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 833
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 543
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 493
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp