S
sagalisa
Sv: Problem med aggresiv hund
Nej, vad är det för förlegade träningsmetoder
Byt instruktör..
Nej, vad är det för förlegade träningsmetoder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag varit på kursen. Lärde mig att jag ska dra han i örat/rycka till ordentligt i kopplet så fort han tittar på den andra hunden, sen ska jag avleda honom fort som sjutton och då ska han få sin belöning.
Jag märker att träningsmetoden fungerar på vår hund alltså väljer jag att tro på den och jobba efter den. Den är väldigt hård och bygger på att hunden är en hund och inte en tänkande varelse.
Nu har jag varit på kursen. Lärde mig att jag ska dra han i örat/rycka till ordentligt i kopplet så fort han tittar på den andra hunden, sen ska jag avleda honom fort som sjutton och då ska han få sin belöning.
Jag uppfattade det som att du tog tag i örat om han tittade på andra hundar.
I så fall, när han får ett ryck i örat eller koppel när han ser en annan hund så finns det nog en överhängande risk att han kopplar åt fel håll..
Men det kanske inte var så du menade?
Nej jag menar att han får en tillrättavisning om han blir fixerad eller börjar morra/skälla. Men i första hand ska jag försöka avleda honom så att han har fokus på mig och inte på andra hundar.