Problem med att sadelgjorden nyps =/

Prova en riktigt mjuk tyggjord om du inte gjort det? De bruka iallafall inte kunna nypas, sedan är det säkert så att ponnyn har ganska mycket hud bakom frambenen och därför är det kanske friktionen som gör det.
 
@mily Jo han har ju ganska mycket hud där, så det blir veck som blir perfekta att nypas i när gjorden hamnar just bakom armbågarna.
Har haft fullt upp (och delvis väntat på att reaktionen sen sist ska gå bort) så har inte testat nåt mer. Men shoppat stigläder som jag hoppas kunna temporärt förlänga stropparna med så att jag kan testa med korta gjordar och se.
 
jag har en superfin pessoagjord liggandes till sadel för korta stroppar. Mjukt fint skinn . Använd till känslig islandshäst. Kan sms:a bild om du vill pm i så fall.
 

Liknande trådar

Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna...
2
Svar
35
· Visningar
7 335
Senast: Fiorano
·
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 858
Senast: Ketrawzc
·
Hästhantering Hej! Jag köpte nyligen en häst med vetskapen om att denne har problem med uppsittning, och det beskrivna problemet var att han gärna...
2
Svar
24
· Visningar
6 350
Senast: IngelaH
·
Utrustning Min häst har börjat få tryck av sadelgjorden. Hon blir öm och något svullen efter ridning. Jag har en anatomisk (svängd både bakåt vid...
Svar
4
· Visningar
1 077

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp