Problem med bilder i WinSCP

FeatherCloud

Trådstartare
Jag, total nybörjare på hemsidor och html har numera ansvaret för vår studentförenings (akademisk ridklubbs) hemsida. Hittills tycker jag att allt har fungerat bra, grundkoden finns ju till alla sidor och jag har bara uppdaterat och lagt in lite ny text här och var.

Igår skulle jag dock lägga upp lite bilder. Öppnar mappen där föregående webmaster samlat alla bilder, försöker med det mest logiska jag kan komma på, nämligen kopiera de bilder på min hårddisk som ska in, och kopiera in dom i mappen i WinSCP. upp kommer en ruta med en himla massa olika val, och när jag väljer "copy" längst ner i rutan dyker följande felmeddelande upp:

"Cannot create remote file "...(platsen på servern där bilden kommer ligga).../busterfinal.jpg.filepart"

har försökt pilla med olika val i den där rutan som dyker upp när man försöker klistra in bilden, men ingenting fungerar.

hittar ingenting uppe bland menyerna där det står typ "import file" eller liknande, bara copy och paste, vilket jag ju tycker borde vara det enklaste och funka?

som sagt, jag är total nybörjare på det här, har provat mig fram innan och hittills har det ju funkat bra... :crazy:

någon som är bra på programmet och vet vad jag gör för fel?

Sv: Problem med bilder i WinSCP

Hmm du kör alltså via SSH (SFTP) eller är det FTP?

haha, en krånglig fråga, visste det skulle komma såna!! :D

*kollar inloggningen*
jo, det är SFTP jag kör via, FTP tillåts inte när det är hemsidor via studorg här, det anses för osäkert tror jag...

Hmmm jag kör bara genom att dra över bilderna.
I inställningarna är det Automatic som är valt

Trodde också det skulle funka som sagt, jag provade nu att dra över dom istället för att köra klipp ut-klistra in, men samma felmeddelande dyker upp...

vet du exakt vad mitt felmeddelande innebär, för jag är inte bra på engelsk dataterminologi.. :crazy:

men åh vad lätt det är ibland! :angel:

nu gjorde jag en ny mapp till dessa bilder, och vips gick allt utan problem! :D

mm låter som en säkerhetsstopp då

mycket möjligt, vad nu det är! :D

tack för att du tog dig tid att hjälpa iaf, utan dig hade jg nog inte börjat fundera över vad jag kunnat göra för at tfå det att funka!!

lungt, jobbar själv med WinSCP så det är kul att kunna hjälpa till

Liknande trådar

Bukefalos Detta är en beskrivning av hur man kan göra om den användarbild (avatar) man vill ha är för stor för det nya forumet. Nuförtiden får ju... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 323
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka