Problem med färskfoder...

Jisses! GD är ju inga små hundar heller precis :eek: Låter gulligt att de gick på rad sådär.

Ja, på nåt sätt måste det ju fungera eftersom så många föder upp hundar i lägenhet! Kan ju dock säga att där jag bodde förut (innan jag flyttade ihop o sen gifte mig) skulle man def inte kunna föda upp hundar! Det var så oerhört lyhört, jag kunde höra grannarna samtala i normal ton...för att inte tala om att jag hörde allt annat med :o
 
Min uppfödare kommer att stå reggad. :)

I sådana fall är mitt tips att du aktar dig för att sprida ut offentligt att det är du som tar hand om valparna hemma. Detta är nämligen förbjudet inom SKK och din uppfödare kan bli utesluten (man får bara regga sig som uppfödare om man haft tiken + valpar hemma hos sig själv och tagit hand om dessa). Finns mycket avundsjuka inom rasklubbar etc :(
 
:o

Våran lägenhet inte inte såå lyhörd, men man hör dunsar, hög musik etc. Dom hör om våra hundar skäller, och gör dom det när vi inte är hemma så är det praktiskt att grannen ringer och säger till :D Nu händer det inte ofta, utan mer om tiken löper och staaaackars hanen måste sitta bakom grinden.. :p

Du skulle sett minen på mig när dom givk sådär på rad! :eek: :eek: är nog en passande jämförelse.. :D

Och än idag (6 år senare) så minns grannskapet vem hon är.
"Är det hon som hade dom där stora, gula hundarna som gick på led jämt?" :rofl:
 
De är väldigt duktiga faktiskt *stolt*

Hrm, inte lika stolt längre. :o :crazy: De är ett gäng monster och verkar snarare släkt med :devil: än en snäll liten schäferhane.

De är helvilda och allmänt galna! Lille Agust som var så lugn och fin är vildast av alla. Han biter hälsenorna av mig och har snart fått hål i mina bästa par jeans. *GGHAAAA*

Lilltjejen som var så liten och blyg morrar och kastar sig över allt som rör sig. Vad har jag fött upp för något???
Pirayor :cry: :cry:

Monster är vad de är. Men lika söta för de......på avstånd. :D :angel: :love: :love:
 
Jodå, grannarna är vänligt inställda. :p Kaffet och fikabrödet står på för jämnan efter att jag satte upp lappen. De ska bara pussa och gulla så man blir smått galen. :D :)


CRAZY: Ber om ursäkt att jag låtit tråden spåra ur. :o :crazy:
 
Jag har varit i kontakt med SKK och det är helt OK att jag har hand om tik+valpar hemma! Man måste bara upplysa valpköparna om att det är jag som haft dem hemma och inte den reggade uppfödaren. Annars kallas det Bulvanuppfödning
Sen måste uppfödaren sköta allt "pappersarbete".

Så det är helt OK! Jag var själv osäker på hur det skulle gå till, så jag har ringt och pratar med SKK vid 2 olika tillfällen och fått samma svar.
 
Gör inget om tråden spårar ur! ;)

Det är i allafall vänlig ton på de inblandade i tråden vilket jag tycker är ett stort +!!! ;) :D :D

Så bara babbla på ni! ;)
 
Tack! :D

Kan ju berätta min erfarenhet av färskfoder. Min tik som är väldigt kräsen började jag ge Klass färskfoder. Hon var helt tokig i maten. Åt som bara den, både matte och hund var jättenöjda. Nackdelen var ju att förvara. :smirk: Med sommaren kommer ju semestern och vi skulle iväg på en hästtävling under en vecka. Hunden skulle ju naturligtvis med inkl. hennes färskfoder. :crazy: Det var till att packa 21 st "korvar". Hon åt ju 1 ½ kg /dag så de var ju en del att få med. Nästa problem var att kunna hålla allt fryst när man ska genom halva landet. Då insåg jag att detta inte skulle funka så jag bytte foder. Nu äter hon Mera Dog som hon älskar! Jätteskönt!
 
hej
jag har begränsad erfarenhet av färskfoder, men eftersom det är rått så kan man ju koka det (speciellt om hunden inte fått mycket kött och så i sitt liv och mest levt på torrfoder för då är deras magar helt annorlunda). det har inte framgått av inläggen jag läst om fodret har blivit kokat eller bara upptinat, en annan sak (hundar tycker å andra sidan om råa saker om de kan "hantera" det) är ju om det kanske har härsknat även om det är osannolikt men saker härsknar även i frys om det ligger för länge. stoppa näsan i det när det är tinat och kolla om det är härsket =) hundar kan tycka om halvruttna saker men om det är för härsket äter få ändå.

hoppas det går vägen!
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 264
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 411
Hundträning Har en omplaceringstik 7 år som vi haft i ett år och hon har successivt börjat vakta sin mat. I början förekom inte detta beteende men...
2
Svar
20
· Visningar
2 270
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp