Problem med Hills foder

B

**BORTTAGEN**

Har i många år användt Hills torrfoder (i många varianter) till mina Somalikatter men den senaste tiden har jag märkt att katterna tappar både färg och glans... :( Är det någon som har råkat ut för detta?

Bytte till James Wellbeloved (när jag kan få tag på det) och genast blev det mycket bättre.

Hills har ju kommit ut med ett nytt lite "naturligare" foder. Är det någon som har testat det? Är det bättre än det vanliga fodret?

Tacksam för svar.

Kram, Camilla
 
Jag har testat det nya ekofodret,men ej märkt någon skillnad...*håller mig till RC* :D
 
Tror du att det behöver vara fel på fodret? Det kanske är så att det helt enkelt är nyttigt för katten att byta ibland.

Våra fick RC i 1,5 år, just nu får de Nutro Choice Complete Care eftersom den ene kräktes lite för ofta. Nu kräks han mindre. Den andra katten har blivit bättre i pälsen med det nya fodret. Fast jag tror inte att det är nåt fel på RC - bara att det är bra att byta ibland.

mandalaki
 
Hej

Den enda skillnaden med det "nya" fodret är att det inte innehåller vete eller soja.. annars är det samma sak... Jag har Royal Canins hair and skin på mina katter och deras päls är super! ANnars, om vill forts. med Hills (som ska vara ett bra foder) kan du prova köpa Viacutan... en sprayolja som innehåller naturliga fettsysror som kan saknas i vissa foder. Kan köpas hos vet och i vissa djuraffärer. Lycka till.
 
Jag har används Hill's och Royal Canin lite om vartannat till mina huskatter. Jag tycker inte att de är påverkade av förädringar varesig i foderbytet eller när fodret själv ändrats.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Tonto
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 186
Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
2 147
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp