Problem med ljus

Masqueradee

Trådstartare
Jag har ett ljus från Yankee Candle i mellanstorleken (tror jag) som jag älskar, men jag får det verkligen inte att brinna bra!
Hur jag en gör, böjer veken, klipper av när det bildas en "klump" högst upp etc så brinner det oroligt och sotar. Är det någon här som vet vad jag gör för fel?

Jag har två ljus från yanke candle och jag trimmar veken kort, men ändå så sotar dom som sjutton. kanten är helt svart av sot på båda. Det jag hört att man ska göra är att köpa sånt där lock med ett stort hål i som du lägger ovanpå kanten som gör att ljuset bränns ner jämnt.

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: tott
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 487
Senast: Enya
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 066
Senast: Palermo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 070

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Semestra i Norrland
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka