Problem med nedsittning i trav....

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Cascade
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 877
Sv: Problem med nedsittning i trav....

Jag är också tant i en tjugoåringskropp och känner att det där med ryggproblem och svankighet verkar vara riktat mot mig :angel: Vad för slags stretching är det som rekommenderas? Är det bara insidan av låren eller? :crazy:

När jag red på ridskola när jag var liten (15ish) fanns det en häst som var hur lätt som helst att sitta ned (i trav) på. Man satt som i en fåtölj på hans rygg och bara kunde åka med :grin: Vore trevligt om alla hästar var så enkla att sittta på, men så är det ju dessvärre inte :mad:

Ett tips till ts är att ha något att hålla i sig, antingen fixa ett litet handtag eller hålla sig i framvalvet på sadeln, så kan det vara lättare att hålla balansen. Är man mindre rädd att åka av så slappnar man ju av mer :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 742
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 893
Senast: mamman
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år... 2
Svar
34
· Visningar
4 620
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?