Problem med pcspel

Sonic76

Trådstartare
Ska lägga in pcspel anpassade för 98/2000/xp på en vista dator men datorn säger bara att launcher.exe slutat fungera eller burst MCF slutat funka.
Är det skivan eller datorn som inte funkar? Installationen funkar men det går inte att få igång spelet.
Sen har jag ett annat där bildskärmen inte hänger med spelet den blir grön emellanåt. VAd gör jag?
Det är barnspel,disneys lilo och stitch och lekolär Vilda djur
Har lagt in spel från dessa förut utan problem

Sv: Problem med pcspel

uppenbarligen är det kompatibilitetsproblem.. jag vet inte hur det är i vista, men jag kör win2008 server i min server, och där kan man köra program som xp, win 2000 osv.. dvs köra programmen/spelen lokalt som om de vore XP eller dylikt..

kanske något att kika på? beror nog på vista version.

Sv: Problem med pcspel

Har home basic. Har försökt ändra kompabiliteten men det funkar inte... har låtit barnet ta hem spelen till pappa sin som har 2000 så får han testa om skivan funkar

Liknande trådar

E
IT & mobiler Jag har fått en ny bärbar dator! Det är en Acer Travelmate 5520 med Vista istället för XP som det var i min förra. Jättekul! :D OM den... 2
Svar
23
· Visningar
2 278
Senast: moiran
·
IT & mobiler Har installerat Sims 2 djurliv. Efter en jävla massa problem med att kopiera cracken (jag suger på datorer ja) så gick det till slut...
Svar
5
· Visningar
2 401
Senast: SilverDroppen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka