Problem med uppkopplingen

Spirit

Trådstartare
Har Vista, tidigare fungerade allt super, men på sista tiden så kopplar laptopen mig upp & ned hela tiden från vårt trådlösa bredband.
Det är riktigt störigt då det inte går att föra en konversation på msn eller ladda upp bilder & ibland är det hopplöst att posta inlägg pga den plötsligt kopplar ned mig. Allt sker automatiskt & jag har kört mitt virusprogram AVG flera gånger. Överväger att skicka in datorn till återförsäljaren för översyn, då jag köpte den i Juni.

Hur kan man åtgärda detta på något sätt? Jag har inga problem med den stationära datorn som är kopplad direkt med kabeln, det är bara laptopen som går via routern. Och den står ca 3 m från laptopen i samma rum, finns inga saker ivägen som kan störa signalen.

Snälla hjälp mig, snart blir jag galen på den. :mad:
 
Sv: Problem med uppkopplingen

Har du provat att starta om routern? Kan behövas göras med jämna mellanrum för att förnya signalen.
 
Sv: Problem med uppkopplingen

Ja.

Hade allt avstängt för två nätter sedan & drog igång allt igen.

Men då fick jag strul med DSN ellervaddetnuheter saken. Fick återställa nätverkskortet flera gånger & starta om hela datorn 3 gånger innan allt fungerade igen. Men hoppandet kvarstod tyvärr.
 
Sv: Problem med uppkopplingen

WLAN-förbindelsen är radioteknik, och det finns två situationer när radio funkar dåligt. Det ena är när signalstyrkan inte räcker till - avståndet är för långt - och det andra är när en annan signal konkurrerar om samma frekvens. Störningar helt enkelt. Basstationen/routern kan oftast konfigureras till att använda en specifik wlan-kanal, det finns ett tiotal att välja mellan. Prova att gå in i routerns wireless-inställningar och välja en annan kanal, det är möjligt att någon annan wlan-förbindelse (eller något annat på samma frekvensband) stör.:idea:
 
Sv: Problem med uppkopplingen

WLAN-förbindelsen är radioteknik, och det finns två situationer när radio funkar dåligt. Det ena är när signalstyrkan inte räcker till - avståndet är för långt - och det andra är när en annan signal konkurrerar om samma frekvens. Störningar helt enkelt. Basstationen/routern kan oftast konfigureras till att använda en specifik wlan-kanal, det finns ett tiotal att välja mellan. Prova att gå in i routerns wireless-inställningar och välja en annan kanal, det är möjligt att någon annan wlan-förbindelse (eller något annat på samma frekvensband) stör.:idea:

Jag är hemskt ledsen, men det där var rena grekiskan för mig :crazy:
Men tack ändå.:bow:
 
Sv: Problem med uppkopplingen

Jag är hemskt ledsen, men det där var rena grekiskan för mig :crazy:
Men tack ändå.:bow:
Ok :) , enkelt uttryckt handlar det om att det kan finnas något annat som stör på samma kanal (radiofrekvens) som din trådlösa router använder för kommunikationen med din dator. Exempelvis en annan trådlös router i grannskapet, inställd på samma kanal. I så fall är problemet enkelt löst, genom att byta kanal på din router. Det bör du försöka med innan du lämnar datorn för felsökning, eftersom det är en mer trolig felkälla än att det skulle ha hänt något med själva datorn.
 
Senast ändrad:
Sv: Problem med uppkopplingen

Vi bor på en gård & närmaste granne är 500m bort & dom har ingen router.

Jag ska prova koppla nätverkskabeln direkt i laptopen.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig. Jag är skitless på min dator och mitt internet hemma. Jag har ett trådlöst nätverk i vardagsrummet. Det funkar bra. I alla...
Svar
16
· Visningar
1 413
Senast: Brandgul
·
IT & mobiler Nu ska vi se om den samlade kompetensen här på buke kan hjälpa mig.... Har 2 datorer som är kopplade till internet via en router från...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: swemale
·
L
IT & mobiler Har ett himla jobbigt problem med mitt internet. Det är så att den hackar, ofta inte kan öppna sidor eller bara är väldigt långsamt...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Zadie
·
K
IT & mobiler Vi ansluter till internet via trådlös router och har fyra datorer, tre laptop (XP, XP och Mac) och en stationär (Vista). Laptoparna...
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: Kimz0r
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp