Problem med internet

L

Lucky_Me

Har ett himla jobbigt problem med mitt internet. Det är så att den hackar, ofta inte kan öppna sidor eller bara är väldigt långsamt. Problemet är att min uppkoppling är utmärkt och när internet väl fungerar som det ska, så går det väldigt fort att surfa.

Problemen startade tidigare i vårt gamla hus. Vi hade då fast bredband, med ett trådlöst nätverk. Samma problem uppstod i höstas och då trodde vi att det berodde på uppkopplingen. Nu har vi flyttat och har ett nytt fast bredband (com hem), men problemen finns kvar.

Jag har kollat uppkopplingen på bredbandskollen.se, och den är super.
Jag har testat att ist för trådlöst ha nätverkskabel.
Testat att avaktivera diverse grejer som brandvägg för att se om ngt ligger och stör.

Det är inga problem om vi använder vårt mobila bredband. Och på vår andra dator är det inte heller några problem med att surfa på samma nätverk. Ngn som kan ha en aning om vad detta handlar om? Kan det vara Vista som förstör eller vad? :crazy:
 
Sv: Problem med internet

Det är alltså samma dator som strular hela tiden? Den är aldrig testad på det mobila bredbandet?

Personligen är jag ingen förespråkare av vista och skulle inte alls utesluta att det är problemet. ;) MEN nu ska jag inte starta en religiös debatt utan föreslår istället att du tittar på en vanlig bov nämligen virusprogrammet. Jag antar att du har ett (annars har du antagligen problemet där). Kolla så att det är uppdaterat.

Om du inte har gjort det så se efter om något konstigt drar prestanda på datorn när du tycker den är seg. Hur länge sen är det datorn installerades? Det kanske är dags att fräscha upp den om det nu är uteslutet att det är nätet som strular.

Hoppas du löser det, det är så irriterande när något strular. :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick en dator av pappa igår, som han fått hjälp att blåsa ut så att jag ska kunna använda den. Men jag kan inte ansluta till...
2
Svar
20
· Visningar
2 487
Senast: Rosett
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För ett tag sen damp det ner ett brev i brevlådan om att det var utbyggnad av fiber på gång i vårt område, och att vi nu hade möjlighet...
Svar
0
· Visningar
373
IT & mobiler Jag satt i skolan och jobbade över skolans WiFi med min laptop idag när uppkopplingen plötsligt bröts och jag inte hade några...
Svar
4
· Visningar
2 417
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Jag har en typ 12årig dator, statinär Acer. Den funkar när man startar den men man får ungefär vartannan gång starta om den för att man...
Svar
9
· Visningar
1 464
Senast: Attjoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp