Vista med krånglande anslutning

K

Kimz0r

Vi ansluter till internet via trådlös router och har fyra datorer, tre laptop (XP, XP och Mac) och en stationär (Vista). Laptoparna ansluter utan problem. Den stationära bråkar: När datorn är nyligen uppstartad går den att surfa med utan problem, men efter en stund lägger anslutningen ner. Enligt datorn själv är den ansluten till internet (men ibland står det "Åtkomst: Lokal" i stället för "Åtkomst: Lokal och Internet"), diagnosticeringen hittar inga problem med anslutningen, men det går inte att surfa. Laptoparna går att surfa med utan problem och jag har finkammat routern utan att hitta någon inställning där som skulle hindra den stationära från att använda internet (som fallet var när jag startade en tråd om anslutningsproblem på Macen). Vad göra?
 
Sv: Vista med krånglande anslutning

Jag hade testat att reseta modemet/routern. Kanske inte funkar, men värt att testa?
 
Sv: Vista med krånglande anslutning

Njae, hade det varit fel på den borde det rimligtvis inte ha fungerat alls, samt att vi borde ha haft problem med de andra datorerna också.

Om någon annan har samma problem: http://support.microsoft.com/kb/928233/en-us

Jag googlade som en liten blå och det visade sig att väldigt många har anslutningsproblem med Vista. Att pilla i registret verkar till viss del ha löst mitt problem. Händer fortfarande att Vista "glömmer bort" att det är anslutet till nätet, men inte alls lika snabbt/ofta som tidigare.

Och bara för det så kommer problemet säkert att återkomma mångdubbelt värre.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har fiber hemma. Indragen med kabel från mina hyresvärdars hus, alltså inget eget. Används till att strama tv via chromecast, dator...
Svar
11
· Visningar
1 075
IT & mobiler Jag har nyligen flyttat till en ny lägenhet med fiberanslutning till internet. Jag kopplade in datorn i hålet i väggen och kom in på...
Svar
6
· Visningar
2 668
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Ja, rubriken vittnar väl om bredden på mina tekniska kunskaper :meh: I förra veckan låg vårt internet nere. För mina sambos kom det...
Svar
18
· Visningar
1 158
Senast: Monstermom
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår låste jag dörren på jobbet för sista gången inför sommarens semester. Jag har verkligen sett fram emot det. Frågan är då varför det...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp