Problem!!!!

Det var ju en blandras, så möjligheten finns kanske att det inte finns någon seriös uppfödare med i bilden.
Detta inte menat som en blandrasattack.
 
Om du hade läst 'användarinfon' så hade du sett att hon bor på landet. Det kan ju faktiskt innebära att om hon vill att hunden skall göra sina behov utanför trädgården så innebär det inte per automatik att det är i någon annans trädgård.
 
Sant!
Men jag bor också på landet. Och jag skottar ändå skit.
Dessutom så används stigarna och vägarna runt där jag bor av flera. Så vi brukar försöka att hålla dem fria från olika bajs.

Många här omkring har hundar och promenerar samma lilla slinga år efter år. De tar bort bajset från stigarna för att själva slippa trampa i det. Mig gör det ju inte lika mycket just i skogen, då jag inte går utan rider.
 
Nej men behövs det en seriös uppfödare för att konstatera att ensamhetstiden är på tok för lång :confused:
 
Nej, men jag menade att uppfödaren till denna valpen kanske inte bryr sig alls.
Uppenbarligen kan inte trådstartaren så mkt om valpar(hundar),det tyder väl på att uppfödaren inte brytt sig??
Hur många seriösa människor tror du blandar en tax med en labbe?
 
Du kanske lämnar honom hemma ensam längre än vad han klarar? Hundar som tappar tålamodet kan ställa till det ordentligt omkring sig.
Om valpen var 8 veckor i juni så är det för tidigt för den att vara ensam hemma ngn längre stund, tycker jag. Och inte flera dagar i rad. Sänk ribban på ensamhetsträningen och låt bara valpen vara ensam så länge som du VET att den klarar utan att "röja". Arbeta sedan från det. Fasa ut tiden, varje gång valpen tappar tålamodet så är det ett bakslag som kan göra att den får vanan att vara aktiv när den är själv.
Det är helt naturligt att en liten valp bara vill kissa på tomten - det är ju tryggast. Träna kiss och bajsning på samma ställe i trädgården så att hunden vet vad den ska göra.
 
Det jag menade var att hon borde ha vetat det själv...att hunden inte ska vara ensam så mkt :crazy:

Och nej..uppfödaren är nog inte seriös..låter som tjuvparning kanske :confused:

Skönt att hon httat till braiga Buke-hund och kan få hjälp iaf! :idea:
 
Man kan väl vara seriös även om det blivit en tjuvparning? Hur vettigt verkar det vara att blanda tax och labbe, den blandningen gör man väl knappast medvetet? :D
 
Klart man kan vara seriös trotts tjuvparning..men det var inte så jag skrev ;)

Jag skrev bara att uppfödaren förmodligen inte var seriös..och undrade om det kanske var en tjuvparning :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: Harrysen
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 108
Senast: Acto
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Idag på morgon promenaden bajsade Zelda först två gånger normal mängd och konsistens! Hon bajsar alltid just två gånger på morgon...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 536
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp