• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare **BORTTAGEN**
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 058
B

**BORTTAGEN**

Katten kissar på golvet inomhus på olika platser, dock inte på mattan. Den är nu 7 mndr gml. Han är mycke ute. Hört at man kan stänga dem inne på et rum i 7 dygn med katt-toa och mat, och det skal hjälpa. Någon som har provat detta? Eller som känner till problemet? Tycker det låter lite hemskt at stänga honom inne, men om det hjälper..

Varför skulle det hjälpa? Stänger du in en katt som är van att vara ute mycket är risken stor att han börjar protestkissa också...

Det mest sannolika är din katt blivit könsmogen. Om du snabbt kastrerar honom är det stor chans att han slutar pinka.

mandalaki

Det är inte så at den skvetter litt överalt. Den gjör sig ferdig på et ställe. Men på olika ställen från gång till gång! Den har drevet på så hela tiden. Vi har provat mycke: satt matskålen på samme ställe som han har kissat, passat på at katt-toa är rent, satt katt-toa på et område han kan vara i fred osv. Tänkte ta han till veterinär nu snart för at kastrera honom, kan ju hände det hjälper.. :confused:

Liknande trådar

Övr. Katt Min Calvin som bott hos mig sedan 2012 har aldrig blivit riktigt tam. Han går ut på våren och kommer in på hösten för att tillbringa... 2
Svar
25
· Visningar
2 700
Senast: Sel
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 044
Senast: Amha
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så... 2
Svar
22
· Visningar
4 581
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka