Processor fråga.

mag

Trådstartare
Om det står dual el. duo under en beskrivning av processorn på en dator. innebär det då alltid att den är dubbel då. Alltså 1.6 GHz blir då 3.2 GHz

Sv: Processor fråga.

Nej, det betyder att det sitter två kärnor i processorn. Hur snabb en processor är beror på väldigt många faktorer, så att säga att en tvåkärnig processor på 1,6GHz motsvarar en enkelkärnig på 3,2GHz är inte rätt. Oftast är det nog så att den tvåkärniga överlag är betydligt snabbare, men då inte bara på grund av att det är två kärnor, utan även hur processorn och kärnorna är uppbyggda påverkar i stor utsträckning.

men om jag ska installera ett spel som kräver 3.0 GHZ eller fortare skulle det då funka då en som har dubbla kärnor ???? Tycker detta är så krångligt... Funderar på ny dator till grabben, för det är så många nya spel som inte funkar på den längre... Har några år på nacken..

Det ska funka bra, såvida det inte är någon budgetprocessor. Köp helst inte Celeron eller Sempron om du kan undvika det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 289
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
24 295
Senast: Gunnar
·
L
Ridning Hej! Jag har en fråga om vikt på ryttaren. Jag har läst och hört olika om hur mycket ryttaren kan väga som max men 15% eller 20% eller...
Svar
7
· Visningar
1 590
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
2 025
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka