Bukefalos 28 år!

Program för hemsidor

Sv: Program för hemsidor

att man skall ta sig tid och lära sig lite kod är inte helt fel, det är inte så mycket att lära sig för att man skall få det att rulla.
oftast tycker jag att man får bättre överblick om man skiver koden själv istället för att använda frontpage och liknande.
dreamweaver är jag inte vän med så det skall jag inte uttala mig om. används endast om jag skall se om det blivit något fel på en sida som använder tabeller

om man nu skall göra en sida till ett företag, så tycker jag att man skall skaffa sig ett content management system, kort cms.
då kan man göra layouten själv eller köra på ett färdigt.
man kan sätta upp behörighet så att flera på företaget kan sköta systemet och lägga ut info, utan att en enda rad behöver programmeras. ett bukefalos för ditt företag, med kollegorna som användare, ungefär så fungerar det.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_content_management_systems

det finns fria system ,det finns de som kostar pengar. men lägg hellre pengarna på ett cms än på ett program för att göra hemsidor.
 
Sv: Program för hemsidor

I min profil kan du se exempel på olika sidor gjorda i Frontpage.
Behöver inte alls vara så att de slöar ner datorn som Spider skrev, använder man sig t.ex att FP för att göra en hoover på länkarna, då blir det slöare, just därför använder man sig av css-mallar.

länktips: www.webdesignskolan.com
 
Sv: Program för hemsidor

jag kladdade ihop räddajens sidan i notepad och the gimp, men du kanske behöver ett specifikt program för det?
 
Sv: Program för hemsidor

Vad menar du? Om jag måste ha en editor för att kunna göra en hemsida? Svar nej, på webdesignutbildningen var det notepad och IE som gällde.
det går, åtminstone för mig, snabbare att använda en editor, ex. FP och det jag menade var att fP inte är krångligt alls, snarare rätt likt windows word.
 
Sv: Program för hemsidor

huu... ie... jag älskar w3c.. alltså hatar jag internet explorer.

jo men sen får du tänka på all skräpkod som fp slänger in per automatik.
 
Sv: Program för hemsidor

Jag kör Dreamweaver för att lägga upp hur jag vill ha och sedan redigera allt i en editor.
På så sätt bestämmer jag allt och kan vara mycket noga med så det blir rätt. Eftersom jag jobbar väldigt mycket med webbprogrammering så är det viktigt :)
 
Sv: Program för hemsidor

att lära sig att koda ren html och använda notepad tror jag är det optimala...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 267
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 662
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 852
Senast: fejko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp