Promenader med dräktigt sto.

RebeccaSymfoni

Trådstartare
Vet inte om tråden ligger rätt.

Jag undrar hur länge man kan vara ute och promenera med dräktigt sto?
Brukar gå promenad med henne 1 gång per dag för att få omväxling från hagen och stå inne i boxen.

Hon är Snart tre och dräktig fölar inom 4 veckor då hon nu börjat lägga på mjölk i juvren.
 
Sv: Promenader med dräktigt sto.

Hur långa promenader går du? Jag har ingen direkt erfarenhet av dräktiga ston, men jag har varit gravid och så länge man mår bra är det ju inget fel stt röra sig, iaf inte lugna promenader. Mitt sunda förnuft säger att ser hon ut att må bra och villigt följer dig på äventyr är det inga problem :) Men som sagt, ingen direkt erfarenhet av dräktiga fyrbenta :p
 
Sv: Promenader med dräktigt sto.

du kan säkert ta promenader till samma dag som hon ska föla!

själv red jag mitt sto till ca 2 veckor innnan fölning, lugnt men skritt,trav och ofrivillig galopp!:angel:

sedan bara skritt sista dagarna till typ 2 dagar innan då hon sa att nu vill jag inte!(japp ja pratar med min häst)

men man kan nog inte jämföra med människor, det är hästar vi håller på med!

men lyssna på hästen och titta på hennes betende så kan du nog se hur hon tycker!

Spännande! lycka till!!!
 
Sv: Promenader med dräktigt sto.

du kan nog utan problem gå med henne fram tills några dagar innan det är dags, vi skrittar våra fölston barbacka ganska långt in i dräktigheten innan vi övergår till att promenera med dom. dom brukar uppskatta det mycket :laugh:
 

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
645
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 245
Senast: Twihard
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 818
Senast: Sel
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 221
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp