Prostitution -rätt eller fel

Och det du beskriver, att inte behöva ragga på krogen, kan man ju hitta helt utan att varesig betala för det eller bli betald.
En del av dom jag träffat har känt sig mera trygga med att köpa då dom inte behöver bry sig om hur dom ser ut, dom får det dom köper så att säga oavsett och kan slappna av på ett annat sätt. Det finns liksom inga konstigheter i träffen. En affärsgrej, dom betalar, får tjänsten och sen är det hela glömt. Dom vet att jag inte kontakter någon fru eller börjar mejla och ringa dom efter träffen osv. Risken för missförstånd är liten helt enkelt.
Det är ju väldigt bra att du inte har några problem i den frågan! Jag tänker mig dock att det inte är helt representativ attityd för sexköpare? Men vad vet jag, har egentligen ingen insyn i det hela annat än den teoretiska.
Det är min upplevelse iallafall, inte allas men min. Sen finns ju mängder av mejl jag får varje dag som jag sorterar bort dock. Men det är ju som överallt, finns vettiga typer och det finns korkade typer.

Intressant! Hur gick den övergången till och vad var det som gjorde att ni upphörde med det tidigare arrangemanget? Jag är fortfarande inne på att det måste finnas någon slags hake på hela betalningsgrejen, annars hade det väl varit som vilket KK-förhållande som helst redan från början? Eller ja, vad var det som gjorde att du tog betalt i början?
Från början var det ju som vilken kund som helst så att säga. Han hade bokat tid och vi hade det jävligt skönt om jag uttrycker det så. Träffades några gånger till och det mailades en del där emellan. Vi njöt båda två och hade kul och pratade rätt mycket om vardagliga saker efter träffarna och tillslut blev det väl typ "önskar jag kunde komma oftare eftersom det är så skönt men tyvärr tillåter inte ekonomin det" varpå jag sa att vi kunde strunta i betalning nästa vända eller nått sånt. Kommer inte ihåg exakt då det ju var ett par år sen nu :) Det var ett val jag gjorde, och jag kände mig inte utnyttjad av honom vare sig före eller efter det slutade vara pengar inblandat. Hade han inte haft sambo hade jag gärna dejtat honom då vi klickade väldigt bra.

Jaha. Ja, då har jag ingen åsikt. Kan inte föreställa mig nåt mer meningslöst att diskutera. Världen ser inte ut så och kommer aldrig att göra. Risken är väldigt stor att om du i en sån hypotetisk diskussion slår fast att nä, att sälja sex är typ som att sälja skor (i en perfekt värld) så kommer man sedan, i andra diskussioner, att tappa den där parentesen. Och man tänker "Ja men den där tjejen säger ju att hon är lycklig! Så vad är det problemet?" och så bortser man ifrån hur världen ser ut.

Jag tycker att sexköp är bland det värsta som finns i världen. Vad det gör mot fattiga och utsatta människor är så jävla fruktansvärt och jag vill aldrig någonsin sitta i en diskussion på nätet och normalisera det eller skapa mer tolerans.
:bow::bow::bow::bow::bow:

Det är faktiskt just det som jag anser är en vidrig människosyn (eftersom det finns både män och kvinnor som köper). Att det är en rättighet att ha sällskap/få utleva fantasier/eller helt enkelt bara ha sex för dom inte får det hemma. Att de har rätt till någon annans kropp.
Fast är det en rättighet? Jag valde vilka jag träffade. Dom hade inte rätt att träffa mig om inte jag hade sagt ja. Nu pratar jag om frivilligt säljande av sex = jag väljer att sälja sex för att jag vill, inte för att någon tvingade mig (ja pengarna jag tjänade finansierade vissa hobbys jag har under den perioden men jag hade överlevt utan pengarna också).
Jag anser det avskyvärt att utnyttja personer som ofrivilligt har hamnat i prostitution via exempelvis trafficking.

Saxat ur DN: "Två dagar efter premiären av ”Call girl” släppte Ungdomsstyrelsen en rapport kring ungdomar och prostitution. Rapporten visar att andelen unga män som säljer sex numera är nästan tre gånger så stor som den kvinnliga motsvarigheten. Det handlar om en trendförstärkning: det är sedan länge ett faktum att den manliga prostitutionen bland unga är större än den kvinnliga, och utvecklingen accelererar. Köparna är såväl män som kvinnor."

Kan det här vara sant?

Saxat från DN: "Två dagar efter premiären av ”Call girl” släppte Ungdomsstyrelsen en rapport kring ungdomar och prostitution. Rapporten visar att andelen unga män som säljer sex numera är nästan tre gånger så stor som den kvinnliga motsvarigheten. Det handlar om en trendförstärkning: det är sedan länge ett faktum att den manliga prostitutionen bland unga är större än den kvinnliga, och utvecklingen accelererar. Köparna är såväl män som kvinnor."
Så har jag uppfattat det vad gäller åldrarna under 16 17 år.
Kan det här vara sant?
Så har jag uppfattat det i åldrarna under 16 - 17 år.

Tycker du förringar riskerna nåt otroligt. Även om jag är mycket väl medveten om vad som kan ske med nån man känner eller träffar på krogen så innebär prostitution risker på en helt annan nivå, generellt sett.
Absolut och något annat har jag inte sagt heller. Jag hade kanske tur som jag skrev tidigare. Men jag tror ändå det är större risker att stå utmed en gata och ta vem som helst som stannar med bilen än att sitta hemma och själv välja vilka man träffar. Men det är vad jag tror.
Alla är vi olika som person och reagerar olika i olika situationer, jag känner mig mer orolig att nått ska hända när jag går på stan hem från krogen än vad jag gjorde under den perioden i mitt eget hem när jag sålde sex. Men det är som sagt mina (!) tankar och reflektioner.

@Foinix Du är smartast på buke tror jag. Du är så djävla bra!
Knappast! Men tack, det värmer. :heart

Kl

När jag läser här om hur okomplicerat det är att sälja sex tänker jag på de olika argument som brukar komma från olika delarna av sexindustrin för att rättfärdiga existensen av sexköp.

Här på buke har jag lagt märke till att det ofta satsas på "lyckliga horan"-kortet, dvs är man rätt för jobbet så mår man inte dåligt av det. Det låter fint.
Nu generaliserar jag lite men man ser ofta det argumentet från sexindustrins medel och överklass, samt från hallickar och bordellmammor, från sexköpare och från nyfrälsta som ännu inte har sett sina förutfattade meningar nötas bort av verkligheten.
Arbetarklass, veteraner, de som väljer mellan fattigdom och prostitution samt övriga som jobbar hårt för sin överlevnad på olika sätt brukar tvärtom oftast argumentera för sin rätt att inte trivas med sitt jobb. "Det ska vara ett jobb som alla andra" säger människor gärna när de vill tvätta bort tabut, men finns det verkligen samma krav i andra serviceyrken på att varje minut ska innehålla genuin glädje? Argumentet här är nej, man ställer inte samma krav på konstant lust i andra serviceyrken, därför är det orealistiskt och orimligt att kräva de genuina och personliga känslorna från människor inom sexindustrin.

Tror det är ganska tydligt var jag står på den skalan. Jag har bekanta som blivit rekryterade av hallickar (men de skulle nog föredra att kallas agenturer), jag har en vän som är tillsammans med en man som köpte sex av henne i stil med Pretty Woman och senast jag träffade dem såg jag hur han släpade henne över gårdsplanen i håret, jag har jobbat med massvis av kvinnor som haft dåliga dagar inom sexindustrin, men alla dessa människor räknas inte, får inte synas.

För i frågeställningen "sexköp i Utopia" är allt bra och okomplicerat och om det inte är det, om du inte gillar det, då kan du helt enkelt ta tåget härifrån.

Eftersom man pratar om att sälja sin kropp och vara i beroendeställning, så ja varför inte? Jag vet som sagt inte vart jag står i sälja sex frågan, om man helt själv får bestämma hur ofta och med vilka. Bara tanken på att ha ett jobb där jag jobbar ett fåtal timmar i veckan, för att få ihop en hel normal månadslön gör att det på nåt sätt känns lockande. Sen skulle jag aldrig kunna sälja sex så länge jag har en partner, men förstår varför vissa väljer att göra det, när de gör det frivilligt!

Varför hindrar det att du har en partner? Det är ju bara ett jobb för dig som vilket annat jobb som helst?

Absolut och något annat har jag inte sagt heller. Jag hade kanske tur som jag skrev tidigare. Men jag tror ändå det är större risker att stå utmed en gata och ta vem som helst som stannar med bilen än att sitta hemma och själv välja vilka man träffar. Men det är vad jag tror.
Alla är vi olika som person och reagerar olika i olika situationer, jag känner mig mer orolig att nått ska hända när jag går på stan hem från krogen än vad jag gjorde under den perioden i mitt eget hem när jag sålde sex. Men det är som sagt mina (!) tankar och reflektioner.

Fast när du skriver att man lika gärna kan råka ut för nåt på krogen så förringar du riskerna. Jag tycker det är en skitdålig idé att sitta och skriva som att det är helt oproblematiskt och inte farligare än att gå på krogen. Sen att du inte kände dig orolig när du sålde sex spelar ingen roll.

En annan sak jag undrar över är ni som jämför att sälja sex med vilket annat jobb som helst; vad har ni för arbetsplatser egentligen? Är det vanligt där med övergrepp och människohandel? Om er industri ens är i närheten av större delen av sexindustrin borde ni nog kontakta facket och polisen snarast!
Eller är det sexindustrin i orealistiska, teoretiska Utopia ni jämför med?

Fast är det en rättighet? Jag valde vilka jag träffade. Dom hade inte rätt att träffa mig om inte jag hade sagt ja. Nu pratar jag om frivilligt säljande av sex = jag väljer att sälja sex för att jag vill, inte för att någon tvingade mig (ja pengarna jag tjänade finansierade vissa hobbys jag har under den perioden men jag hade överlevt utan pengarna också).
Jag anser det avskyvärt att utnyttja personer som ofrivilligt har hamnat i prostitution via exempelvis trafficking.
Men när du sagt nej tror du att de fann sig i sitt öde som ensamma / oälskade då eller tror du att de fortsatte kontakta tjejer tills de hittade någon som sa ja?
Dessutom tror jag att det är extremt svårt att att avgöra om det är frivilligt eller inte på någon man träffar så pass kort tid.

Tiggeri och prostitution är jämförbara, det handlar i båda fallen om (oftast) utsattas människor som utnyttjas av andra genom människohandel
Ändå är det många som tycker det är helt acceptabel (även bra) att gynna den ena "verksamheten" men inte den andra
Mycket märkligt

Tiggeri och prostitution är jämförbara, det handlar i båda fallen om (oftast) utsattas människor som utnyttjas av andra genom människohandel
Ändå är det många som tycker det är helt acceptabel (även bra) att gynna den ena "verksamheten" men inte den andra
Mycket märkligt

Va men nä?
Det är nog inte många som vill lägga skulden på de som varken säljer sex eller tigger?

Mycket märkligt
Vad har tiggeri med prostitution att göra?

Mycket märkligt

Fast i tiggeri-fallen är det ju fiiiiiiiiiiint att ge pengar till "fattiga"...

Vad gäller sex är det ju bara vidrig kvinnosyn...

Va men nä?
Det är nog inte många som vill lägga skulden på de som varken säljer sex eller tigger?
Jag har inte sagt något om skuld öht

Jag säger att ge till tiggare bidrar till att gynna en vidrig "verksamhet"med människohandel
Om det hade varit lagligt i Sverige ned tiggande barn på gatorna, då hade vi sett tiggande barn.
I filmen Slum dog milionaire bränner en man ut ögonen på barnen för att dom ska "tjäna" mer pengar åt honom
Varför gynna tiggeri och människohandel på det sättet. Det är precis lika vidrigt som ofrivillig prostitution

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka