Protein...??? Foderjäst..???

B

Bounty

Här kommer en antagligen dum fråga men vad ska man göra när man inte vet..
Jag har gett min häst foderjäst för protein och b-vitaminets skull. Det har gått jätte bra för hans känsliga mage. Nu är min fråga kan jag fortsätta att ge det för proteinets skull eller finns det något annat som är bra för känsliga magar..??? :confused:

Vet någon..
Laila
 
Självklart kan du fortsätta ge jäst. Av vilken anledning skulle du sluta?? :confused: Jäst ger man ju även för känsliga magar så fungerar hästen bra och magen är fin finns det ingen anledning att byta foder stup i kvarten.
 
Tack för ditt svar!!
Jag var inte säker på om man kunde fortsätta att ge foderjäst eller om man bara gav det tillfälligt. Därav min fråga om andra preparat. Vill helst bara ge grovfoder men ibland måste man ju tillföra vissa kraftfoder för att kompletera grovfodret.

Så länge man vågar vara dum och fråga så lär man bevisligen!
Mvh Laila :banana:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
651
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Behöver lite input! Häst som vid två tillfällen (med två år mellan) visat lättare koliksymptom denna tiden på året i samband med vårsol...
Svar
7
· Visningar
343
Senast: Ray
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
24
· Visningar
582
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp