Proteinbrist

Sv: Proteinbrist

Han har inte tappat muskelmassa har bra överlinje men man kan skymta revbenen, vill ju inte att han ska tappa mer, nu har han iaf börjat gå åt rätt håll igen, man blir lätt hemmablind o jag tycker inte det händer så mkt, men medryttaren var uppe idag o grejjade med honom o hon tyckte han lagt på sig rejält
 
Sv: Proteinbrist

Anledningen till att jag bytte grovfoder var att jag fick anmärkning på att det jag hade var för grovt, Bra hö är svårt att få tag i iår iom den regniga sommaren som var, hösilage är det jag fick tag på o detta är oanalyserat men ska analyseras, väntar bara så jag kan ta prov från ett par balar. Öppnat första balen nu. Fick som sagt ingen hint om att hästar inte får äta grovt hö när inspektören var på plats utan detta stog i rapporten jag fick hemskickad.
Salsas naturell grön hade jag gärna fodrat med men här finns ingen återförsäljare på hyfsat nära håll, de som står som återförsäljare på deras hemsida är tyvärr inte längre aktuella i mina trakter
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nya fröken köptes i februari. Var då inte så bra i hullet. Själva hullet var i lägre delen av normalhull, man kunde se revbenen i vissa...
2
Svar
35
· Visningar
3 538
Foder & Strö Någon som har erfarenhet att hästen fått stor mage? Bara buken/magen inte hull över revbenen. Jag har haft honom i 3 veckor, en...
Svar
2
· Visningar
608
Senast: Sofiiiia
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet att hästen fått stor mage? Bara buken/magen inte hull över revbenen. Jag har haft honom i 3 veckor, en...
Svar
11
· Visningar
1 834
Senast: axel
·
Foder & Strö Hej! Jag har en äldre b-ponny, 25 år på foder. Hon har egentligen inga problem med att hålla hullet just nu, men hon kan inte öka det...
Svar
8
· Visningar
2 197
Senast: Linnea_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp