Proteinknölar?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Bisquit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 766
B

Bisquit

Min häst får (enligt uträknad foderstat) för mycket protein, något som inte kan hjälpas då hon får det oavsett om jag tar bort/byter kraftfoder.

Jag har märkt att hon får s.k. proteinknölar lite här och var. Dom kommer och går, det är dock inte något som hon har ofta utan ibland sådär.

Är det farligt med proteinknölar eller behöver jag inte bry mig? :confused:

(Vet inte om jag har lagt den här tråden rätt )

Sv: Proteinknölar?

Du sänker ju proteinkvoten genom att ge halm eller betfor tex. Det är ju bättre om hästen inte får knölar, men det viktigaste är hur besvärande knölarna är för hästen!

Liknande trådar

Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 206
Senast: Rumpnissen
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
497
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
879
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 495
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka