proteinutsöndring???

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare sinner
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 362
Sv: proteinutsöndring???

jo men jag har läst på så mycket jag har kunnat om regnskållor och det liknar inte alls det på beskrivningen..

Hmm, om hon är dålig i magen med kolikkänning så kan det ju ha ett samband? Har du någon teori om varför hon är dålig i magen, hur är fodret? Det kan ju råka komma med diverse växter i hö/hösilage, och då skulle både koliken/utslagen kunna bero på det?

har tänkt på det med, jag har bytt grovfoder, dvs vall, för att se om det ändrar sig, eftersom vi har mycket örter i vårt hö, så nu har hon rent gräshö(ja ok, nån klöver och liite annat är det ju i) men det ändrar sig inte.. jag är alltså väldigt inne på att raka hela hästen... men det känns motigt som attan, jag gillar inte det där, vill gärna att dom ska få ha sin päls..

Vad får hon för kraftfoder? Tänkte på att färdigfoder kan ju innehålla nåt hon inte tål? har också hört att man använder nåt slags bindmedel i pellets..

hon får 2dl betfor och 2dl kornkross. varför vet jag inte, men jag tycker synd om henne när dom andra får..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
872
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 132
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag upplever min häst lite öm i huden, pälssättning på gång gissar jag? Det är ju bara protein som det finns bevis för ökat behov av men...
Svar
2
· Visningar
352
Senast: Ninnurur
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 999
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Balkong 2025
  • Ögonfärg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur