Prova på galopp me f.d galoppör?

L

Lemieux

Jag tänkte fråga er som håller på med galopp vad ni tycker om att prova på galopp med en f.d galoppör...
Jag har en fem årig fullblods kille som jag köpte i september förra året. Jag skulle vilja prova va med på typ kanske nån sån där tävling för ridhästar med honom (om det går? :confused:) eller kanske nån "kombitävling" som jag hört att det finns där man hoppar och rider dressyr också.
Vad tycker ni om det? Är det dumt att ta med han till banan igen nu när han blivit "ridhäst"?
 
Det beror väl på varför han lämnade banan? Klarade han inte av stressen kan det ju vara dumt att ta med honom, men om han slutade pga av att han va för långsam kan du ju gott och väl ha med honom i ridhästlopp! Vad heter hästen? Mest nyfiken, :angel:
 
Han lämnade banan för att han inte var tillräckligt snabb, det va i varje fall vad ägaren och tränaren sa...
Han heter Lemieux och stog hos Annelie Larsson i Eslöv...

Det vore kul att prova på galopp! Jag skulle vilja jobba ett tag med det efter gymnasiet eller nåt, men det verkar så svårt att komma in i "galopp världen" om man inte typ går den där utbildningen på stömsholm. Och jag kan inte det eftersom jag har Lemieux... Nåt förslag kanske?
 
Om det är som ägaren/tränaren sa så är det ju bara att köra på!!!
En bra grej att komma in i galoppvärlden kan vara att spendera några timmar hos tränare om du har möjlighet. Själv hade jag ingen erfarenhet innan jag praktiserade hos Birgitta Paulsson, idag är jag egen tränare med två hästar, en tredje kommer in till våren, han är bara 2 än så länge och får nöja sig med utställningsringen i år, men nästa år blir det hans tur att visa sig på banan, han är väldigt lik sin bror och det tror jag mkt på, tiden får utvisa om jag har rätt. Älskar mina pållar :love:
 
Vad spännande med en ny häst!
laugh.gif

Jag älskar min lille kille också! :love: Det är nåt speciellt med fullblod!

Jag har haft lite kontakt med en tränare som heter Hubert Doria... Tänkte kanske fråga om jag får sommarjobba där eller nåt, men självförtroendet är inte alltid på topp (jag vågar inte fråga). Jag kan ju lixom ingenting om galopp så då skulle jag ju bara känna mej ivägen hela tiden...
 
Nja, ny häst är väl synd att säga, köpte honom förra sommaren som åring så jag känner honom väl. En grabb full av bus och egen vilja :D.
Kanske ska berätta att det är araber jag har, letar efter engelskt fullblod oxå men har inte hittat någon jag vill ha, funderar på att åka på åringsauktionen och se om jag finner något där.

Jag hoppas att du vågar ta kontakt med Doria och på så sätt kommer in i sporten, väl där så är du fast! Det är jättekul. Önskar dig massor av vilja för att klara av det. Lycka till vännen, nu ska fru Björk sova, ska upp tidigt o rida pållarna.
Sköt om dig
// Björk Arabian Racing
 
Tack! Känner mig lite peppad! :)

Det där med åringsauktion låter bra, inte för att jag kan någonting alls, men det verkar smart att iaf åka och kolla!
 
letar också åring lite smått... :)
Har iofs. gjort det i 4 år nu, men inte hittat nån (med ett humant pris) än.
Ska bege mig till åringsauktionen i höst med mor o far, om man har tur kanske man kommer hem med en fuxa som man senare kan betäcka.. :love:
Fast helst av allt skulle jag vilja åka till Chile/Argentina och hämta hem en, älskar de sydamerikanska hästarna... :banana:
 
Jodå, dessutom springer de bra!!!

Det trevliga med en åring är att man kan forma dem som man själv vill. Då vet man förhoppningsvis vad man har.
Kanske ses på auktionen då :)
 
Gissa varför jag har betäckt mitt sto med "El gran Lode"!!!!
gillar oxå dom sydamerikanska pållarna, dom brukar ha sån utstrålning! :love:
Håll tummarna för att det blir en hingst, och självklart ska han vinna "breeders som treåring oxå :D
 
åååh..! :love:
han har jag velat betäcka mitt sto med!! (om jag nu hade nåt ;))

Nu blir jag avundsjuk... :crazy: :p
 
Mmm, men jag som inte alls hade tänkt betäcka henne iår står nu utan dressyr häst :cry:. men det var ju lite svårt o säga nej tack när man fick ett sånt erbjudande!!!
 
Förstår det, men tänk så roligt det blir när bebis kommer!!! :banana: :banana:
Då tror jag inte att du ångrar ditt val
 

Liknande trådar

Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 495
Senast: Blåabär
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 380
Senast: LiviaFilippa
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 161
Senast: Gabby_Ossi
·
Gnägg Hej Tänker att det måste vara flera än jag och dottern som har Engelska Fullblods hästar. Mitt sto har endast gjort 4 starter sen...
2
Svar
25
· Visningar
4 774
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp