Provat en M&N Dressyr-MEN den glappar bak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 66
  • Visningar Visningar 3 216
Sv: Provat en M&N Dressyr-MEN den glappar bak

Jo om inte någon av sadlarna som kommer idag passar....

Nu har jag pratat med 2 utprovare ang. M&N . Dom tror att FB sadlarna blir bättre.... Dom är rakare än M&N.... hmmm Snacka om att jag blir förvirrad ;)

FB är kortare och ahr mindre kilbossor. Det kan vara så att när M&Ns kilbossor är så långa att den blir för rak pga det (att ryggen börjar svänga upp precis där)

Okey...Då fattar jag...

bussig skrev:
Tänker vi på samma KN måntro. Jag tycker då inte midjan är smal. Och det finns olika modeller oxo. Nackdelen med denna sadel är priset. Jag gav 17500:- för 1½ år sedan. Min modell heter Largo. Kolla på dressyr.com Men det är definitivt den bästa sadel jag ägt.
Jag får hem en KN till veckan ...även en FB reflex...

Hoppas att någon av de sadlarna funkar. Jag lider med dig. Det är så energikrävande att leta sadel och ibland blir man så förvirrad för inget är som man trorr. Har äntligen efter 4 månader hittat en bra dressyrsadel till dotterns ponny. Nu återstår bara att hitta en hoppsadel.

Jag väntar fortfarande på sadlarna....Men kan ju erkänna att det varit skönt med ett brejk i sadelprovandet...;)

Liknande trådar

Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
2 201
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 844
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Alla sadlar på min stora glider bak. Förra ägaren hade samma problem och han har alltid gått med en förbygel för att hålla sadlarna... 2
Svar
35
· Visningar
8 066
Senast: Fiorano
·
Utrustning Ny ponny inhandlad och tyvärr sitter inte den befintliga sadeln något vidare. Den jag har är en Globus Esperanza. Uppelever att den är... 2
Svar
30
· Visningar
3 366
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka