felmar

Trådstartare
Hej! I veckan lämnade jag in ett cv på ett lekland. Igår ringde dom och undrade om jag kunde komma och jobba samma dag. Jag sa ja. Allting gick jätte bra. Fick jätte mycket beröm av chefen.
Vi försökte skriva ut anställningsavtal men skrivaren fungerade inte. Så nu har jag jobbat 6 timmar utan anställningsavtal, vilket oroar mig. Chefen sa att jag ska skriva på det nästa gång jag jobbar men jag har ännu inte fått någon bestämd dag när jag ska jobba härnäst, utan hon skulle höra av sig snart.
Har jag blivit blåst? Någon annan som råkat ut för detta?
Om hon nu ringer och jag skriver på anställningsavtal osv, kommer jag då få betalt för den första dagen jag jobbade? Hur ska jag fråga det på ett snyggt sätt?
En aning förvirrad.
Företaget är stort och känt i Sverige och dom känns seriösa. Men man vet ju aldrig..
 
Betalt ska du få oavsett.

Visst, det rekommenderas inte att man jobbar utan avtal men jag har varit med om att det dröjer förut utan någon fara.
 
På nästan alla jobb jag haft har det dröjt innan jag skrivit på avtalet och jag har alltid fått betalt.
 
På mitt jobb i somras tog det flera veckor innan jag fick nått anställningsavtal. Jag glömde helt enkelt bort det, sen när jag kom på det blev chefen helt till sig och sa att "oh herregud klart du ska ha ett sånt", det hade bara glömts bort iom att jag kom in senare än de andra vikarierna. Men jag fick självklart betalt för allt jag jobbat innan dess, även om jag fick ligga på lite om min introduktionsvecka :p
 
chefen är skyldig att ge dig anställningsavtal inom 30 dagar, helst 1:a dagen såklart men hen har 30 dagar på sig!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 227
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 058
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp