Pruta på sadel

prinsessfeminist

Trådstartare
Hur mycket tycker ni är rimligt att pruta på en begagnad sadel?

Jag har dammsugit hästnet och hittar det jag söker, men alla ligger enligt min mening ganska högt i pris och de har legat ute länge.

Jag tänker chansa och be att få sadeln skickad så jag är lite angelägen om att inte betala "för mycket", för om jag behöver sälja vidare vill jag bli av med den till åtminstone ungefär samma pris.

Jag har sålt sadel själv och snabbt blivit av med den (populärt märke), men då har jag satt priset några tusenlappar under det som jag kanske egentligen önskat.

Nu är min fråga var man kan med att pruta?

Berätta om era sadelaffärer!
 
Hur mycket tycker ni är rimligt att pruta på en begagnad sadel?

Jag har dammsugit hästnet och hittar det jag söker, men alla ligger enligt min mening ganska högt i pris och de har legat ute länge.

Jag tänker chansa och be att få sadeln skickad så jag är lite angelägen om att inte betala "för mycket", för om jag behöver sälja vidare vill jag bli av med den till åtminstone ungefär samma pris.

Jag har sålt sadel själv och snabbt blivit av med den (populärt märke), men då har jag satt priset några tusenlappar under det som jag kanske egentligen önskat.

Nu är min fråga var man kan med att pruta?

Berätta om era sadelaffärer!

Jag anser att man inte prutar om det inte finns uppenbara skäl. Fel prissättning i förhållande till marknadspris, skador etc.
 
Man kan ju alltid fråga om priset är prutbart när något har legat ute till försäljning länge. Går det så går det men jag gillar inte när folk kommer med skambud utan isåfall har man en seriös diskussion. Säg att det handlar om 10000 kr och ägaren säger nja, 500 kan jag gå ner. Då vet jag ju att det är egentligen ingen prutmån och får då bestämma mig för om jag tycker att det är värt det eller inte. Visst kan jag säga 9000 kr och jag betalar och hämtar idag som test men jag hade inte gått längre ner än så när ingen prutmån finns egentligen.

Säger ägaren ja vid snabb affär och jag vet att priset är för högt satt i förhållande till varans värde kan jag pruta hårdare än vid ovanstående situation.

Jag har köpt bilar för en tredjedel av begärt pris i situationer när bilen behöver bli såld snarast men då från bilfirmor. Jag skulle aldrig någonsin göra det via mail eller telefon utan på plats när situationen står klar för mig, jag har kollat bilen och anser att den inte är värd begärt pris utan möjligtvis någon procent över det priset jag bjuder men enbart om jag vet att ägaren är beredd på och okej med att jag prutar.
 
Hur mycket tycker ni är rimligt att pruta på en begagnad sadel?

Jag har dammsugit hästnet och hittar det jag söker, men alla ligger enligt min mening ganska högt i pris och de har legat ute länge.

Jag tänker chansa och be att få sadeln skickad så jag är lite angelägen om att inte betala "för mycket", för om jag behöver sälja vidare vill jag bli av med den till åtminstone ungefär samma pris.

Jag har sålt sadel själv och snabbt blivit av med den (populärt märke), men då har jag satt priset några tusenlappar under det som jag kanske egentligen önskat.

Nu är min fråga var man kan med att pruta?

Berätta om era sadelaffärer!
Jag försöker alltid pruta, tycker att man är lite osmart om man inte ens försöker förhandla. Hade jag bara köpt alla mina saker för begärt pris så hade jag varit många hundratusen kronor fattigare. Senaste sadeln kostade 5000 kr och jag bjöd 3000 kr. Säljaren accepterade budet, sadeln hade varit till salu länge. Dock tycker jag att det är viktigt att man gör det snyggt och trevligt, att man t ex inte klankar ner på fel som inte finns och att man inte blir otrevlig om säljaren inte vill gå ner i pris.
 
Jag tar inte illa upp om någon prutar. Men går sällan med på det om jag inte angett det är billigare vid snabb affär.

Jag har lite utrustning till salu. Jag har skrivit att jag inte skickar varor för mindre värde än 300 kr. Två gånger har jag sagt nej till att skicka en vara för 250 kr. Upprepat har jag sagt nej till att dela frakt eller "xxx kr inkl frakt?". Helt enkelt för att jag inte vill. De där 10 - 50 kr är helt betydelselösa i sammanhanget. Men jag lider ingen förlust av att det tar tid. Den dag jag vill kommer jag sänka priset.

Så. Jag ser inga problem med prova pruta. Men räkna inte med det. Att en sadel är osåld länge behöver inte betyda den inte blir såld. Lämnade in tre sadlar för försäljning samtidigt. En såldes inom 3 månader, en efter ett år och den sista efter två år. Alla låg i samma prisklass (10 - 12 000 kr)
 
Jag har inte sålt sadlar men andra saker och jag tar det inte negativt om någon försöker pruta om det görs på ett vänligt sätt. Tycker faktiskt det är helt rimligt att försöka och de flesta begaffärer jag gjort har varit efter en viss prisförhandling. Accepterar jag inte det skriver jag i annonsen "fast pris" och avböjer förslag till prissänkning utan att lägga någon ytterligare betydelse i om någon ändå försöker.
 
Man kan ju alltid fråga om priset är prutbart när något har legat ute till försäljning länge. Går det så går det men jag gillar inte när folk kommer med skambud utan isåfall har man en seriös diskussion. Säg att det handlar om 10000 kr och ägaren säger nja, 500 kan jag gå ner. Då vet jag ju att det är egentligen ingen prutmån och får då bestämma mig för om jag tycker att det är värt det eller inte. Visst kan jag säga 9000 kr och jag betalar och hämtar idag som test men jag hade inte gått längre ner än så när ingen prutmån finns egentligen.

Säger ägaren ja vid snabb affär och jag vet att priset är för högt satt i förhållande till varans värde kan jag pruta hårdare än vid ovanstående situation.

Jag har köpt bilar för en tredjedel av begärt pris i situationer när bilen behöver bli såld snarast men då från bilfirmor. Jag skulle aldrig någonsin göra det via mail eller telefon utan på plats när situationen står klar för mig, jag har kollat bilen och anser att den inte är värd begärt pris utan möjligtvis någon procent över det priset jag bjuder men enbart om jag vet att ägaren är beredd på och okej med att jag prutar.

Hur hade du resonerat om säljaren prutade själv, så att säga?

Om priset var 15000 och så säger säljaren, du kan få den för 14000?

Mitt dilemma är att jag nog egentligen tycker att priset är både rimligt för mig och marknadsmässigt.

Men om sadeln inte passar som jag tänkt, så står jag där.

Uppenbarligen har säljaren inte fått sålt sin sadel sedan i vintras.

Jag har inte råd att sitta där med sadeln eftersom jag i så fall behöver hitta en annan och snabbt behöver sälja.

Bekymret är att jag inte har en sådan sadel i min närhet att testa och jag tycker inte jag kan begära att säljaren går med på öppet köp. Jag hade inte själv gjort det.

Men hade jag fått den för, låt säga 12000, så hade jag slagit till utan att tveka.

Men det kan jag väl inte med att pruta?

Jag vet att det värsta som kan hända är att hon säger nej och det är väl inte hela världen. Men ändå...

Jag vill vara schysst och inte komma med skambud.
 
Jag anser att man inte prutar om det inte finns uppenbara skäl. Fel prissättning i förhållande till marknadspris, skador etc.

Så resonerar jag väl själv också, men jag brukar sätta ett bra pris när jag skall sälja. Jag prutar själv, så att säga och vet att mitt pris är rimligt. Jag tror det är därför jag blir av med grejerna hyfsat snabbt.

Att jag själv vill pruta nu beror på att jag är lite snål och orolig att jag själv inte själv kunna sälja snabbt vid behov.

Marknaden är säkert påverkad av corona också. Sadlar är inga billiga grejer precis.
 
Hur hade du resonerat om säljaren prutade själv, så att säga?

Om priset var 15000 och så säger säljaren, du kan få den för 14000?

Mitt dilemma är att jag nog egentligen tycker att priset är både rimligt för mig och marknadsmässigt.

Men om sadeln inte passar som jag tänkt, så står jag där.

Uppenbarligen har säljaren inte fått sålt sin sadel sedan i vintras.

Jag har inte råd att sitta där med sadeln eftersom jag i så fall behöver hitta en annan och snabbt behöver sälja.

Bekymret är att jag inte har en sådan sadel i min närhet att testa och jag tycker inte jag kan begära att säljaren går med på öppet köp. Jag hade inte själv gjort det.

Men hade jag fått den för, låt säga 12000, så hade jag slagit till utan att tveka.

Men det kan jag väl inte med att pruta?

Jag vet att det värsta som kan hända är att hon säger nej och det är väl inte hela världen. Men ändå...

Jag vill vara schysst och inte komma med skambud.

Om flera sadlar av samma modell och märke ligger ute länge så är de antingen inte värda det priset (längre) eller så är marknaden för den sadeln (eller som för några år sedan, sadlar över 10000 kr gick verkligen inte att sälja även om de var värda mer än priset de såldes för) död just nu och de går inte att sälja för det priset sadeln i vanliga fall är värd. Då får man som säljare sänka priset eller ha sadeln kvar tills marknaden vänder igen.

Från 15000 och ner till 12000 är det ganska långt och det är svårt att luska via mail men jag hade försökt genom att säga att jag gärna vill ha sadeln men till ett lägre pris. Beroende på svaret så hade jag kunnat sagt det, sänker du till 12000 så är sadeln såld.

Jag hade i ditt läge också satt ut en egen köpesannons på den sadeln och skicket på den som du vill ha och ditt maxpris. Det har jag gjort när jag har tyckt att priset i de annonser som finns är för högt och det har alltid varit någon som har nappat och jag har kunnat köpa grejen för det pris jag har känt var okej. Då slipper säljaren få någon känsla av skambud och alla går iallafall relativt nöjda ur affären.
 
Hur hade du resonerat om säljaren prutade själv, så att säga?

Om priset var 15000 och så säger säljaren, du kan få den för 14000?

Mitt dilemma är att jag nog egentligen tycker att priset är både rimligt för mig och marknadsmässigt.

Men om sadeln inte passar som jag tänkt, så står jag där.

Uppenbarligen har säljaren inte fått sålt sin sadel sedan i vintras.

Jag har inte råd att sitta där med sadeln eftersom jag i så fall behöver hitta en annan och snabbt behöver sälja.

Bekymret är att jag inte har en sådan sadel i min närhet att testa och jag tycker inte jag kan begära att säljaren går med på öppet köp. Jag hade inte själv gjort det.

Men hade jag fått den för, låt säga 12000, så hade jag slagit till utan att tveka.

Men det kan jag väl inte med att pruta?

Jag vet att det värsta som kan hända är att hon säger nej och det är väl inte hela världen. Men ändå...

Jag vill vara schysst och inte komma med skambud.

Jag tycker inte att ett bud på 12'000 är skambud. Helst inte på en grej som legat ute i flera månader.

Hade det varit en nyligen utlagd sadel med lågt pris i jämförelse med liknande sadlar, och man bjuder halva priset, då hade jag tyckt det var ett skambud.

Fråga om hon är öppen för öppet köp och att du isf är villig att betala fullpris om den passar.
I annat fall är du villig att köpa den utan öppet köp ifall hon släpper den för 12'000?

Jag hade inte tyckt det var otrevligt. Men det kan säkert finnas någon som hade ogillat frågan.
 
Om flera sadlar av samma modell och märke ligger ute länge så är de antingen inte värda det priset (längre) eller så är marknaden för den sadeln (eller som för några år sedan, sadlar över 10000 kr gick verkligen inte att sälja även om de var värda mer än priset de såldes för) död just nu och de går inte att sälja för det priset sadeln i vanliga fall är värd. Då får man som säljare sänka priset eller ha sadeln kvar tills marknaden vänder igen.

Från 15000 och ner till 12000 är det ganska långt och det är svårt att luska via mail men jag hade försökt genom att säga att jag gärna vill ha sadeln men till ett lägre pris. Beroende på svaret så hade jag kunnat sagt det, sänker du till 12000 så är sadeln såld.

Jag hade i ditt läge också satt ut en egen köpesannons på den sadeln och skicket på den som du vill ha och ditt maxpris. Det har jag gjort när jag har tyckt att priset i de annonser som finns är för högt och det har alltid varit någon som har nappat och jag har kunnat köpa grejen för det pris jag har känt var okej. Då slipper säljaren få någon känsla av skambud och alla går iallafall relativt nöjda ur affären.
Jag tror det är så som du säger. Sadlar av denna modell ligger ute för ca 15000 oavsett hur gamla de är och det verkar som om skicket inte heller spelar någon roll.

Men de ligger länge till salu.

Kanske har corona gjort att man tvekar på större investeringar än tex 10 000?

Eller så är marknaden död för allt över 10 papp nu också?

Jag sålde själv en sadel för en tid sedan för 12000 och jag hade tre intressenter. Sadeln var i toppskick och endast två år gammal. Nypriset var ca 34000.

Men märket var inte det mest gångbara.

Vis av denna erfarenhet vill jag nu hellre satsa på ett märke som alla känner igen.

Sadeln måste med andra ord vara säljbar.
 
Hur hade du resonerat om säljaren prutade själv, så att säga?

Om priset var 15000 och så säger säljaren, du kan få den för 14000?

Mitt dilemma är att jag nog egentligen tycker att priset är både rimligt för mig och marknadsmässigt.

Men om sadeln inte passar som jag tänkt, så står jag där.

Uppenbarligen har säljaren inte fått sålt sin sadel sedan i vintras.

Jag har inte råd att sitta där med sadeln eftersom jag i så fall behöver hitta en annan och snabbt behöver sälja.

Bekymret är att jag inte har en sådan sadel i min närhet att testa och jag tycker inte jag kan begära att säljaren går med på öppet köp. Jag hade inte själv gjort det.

Men hade jag fått den för, låt säga 12000, så hade jag slagit till utan att tveka.

Men det kan jag väl inte med att pruta?

Jag vet att det värsta som kan hända är att hon säger nej och det är väl inte hela världen. Men ändå...

Jag vill vara schysst och inte komma med skambud.

Oaktat prutning anser jag du feltänker. Du tänker om du köper den för 12 k så om den inte passar kan du sälja den för 12 k snabbt och lätt. Akta dig för det tänket. Jag hade haft de tre sadlarna jag nämnde ute för 2-3000 kr under marknadsvärde privat utan resultat innan jag lämnade in till sadelmakare för förmedling.

Så det är noll garanti du snabbt blir av med den "bara" för du får köpa den för 12 000 kr.

(tillägg. Sadlarna var av etablerade, välkända märken och värderade av oberoende sadelmakare. Men hur snabbt en sadel säljs beror ju även på hur snabbt man hittar ett ekipage som söker/passar i en sådan sadel. Jag hade själv köpt den ena på vinst eller förlust, den andra från förmedlare med prövotid och den tredje utprovad)

Har ingen av förmedlarna som erbjuder skick och prövotid modellen så du kan prova?
 
Oaktat prutning anser jag du feltänker. Du tänker om du köper den för 12 k så om den inte passar kan du sälja den för 12 k snabbt och lätt. Akta dig för det tänket. Jag hade haft de tre sadlarna jag nämnde ute för 2-3000 kr under marknadsvärde privat utan resultat innan jag lämnade in till sadelmakare för förmedling.

Så det är noll garanti du snabbt blir av med den "bara" för du får köpa den för 12 000 kr.
Tack!

Bra påminnelse om att man inte skall vara för säker.

Jag tycker dock att marknaden är väldigt konstig. Det är ingen riktig logik.

Jag har tex noterat att en del sadlar som är, i mina ögon, dyra i inköp, kan ligga på ungefär samma prisnivåer på begagnatmarknaden som de med lite rimligare prisnivå som nya.

Men jag kanske har fel?
 
Oaktat prutning anser jag du feltänker. Du tänker om du köper den för 12 k så om den inte passar kan du sälja den för 12 k snabbt och lätt. Akta dig för det tänket. Jag hade haft de tre sadlarna jag nämnde ute för 2-3000 kr under marknadsvärde privat utan resultat innan jag lämnade in till sadelmakare för förmedling.

Så det är noll garanti du snabbt blir av med den "bara" för du får köpa den för 12 000 kr.

(tillägg. Sadlarna var av etablerade, välkända märken och värderade av oberoende sadelmakare. Men hur snabbt en sadel säljs beror ju även på hur snabbt man hittar ett ekipage som söker/passar i en sådan sadel. Jag hade själv köpt den ena på vinst eller förlust, den andra från förmedlare med prövotid och den tredje utprovad)

Har ingen av förmedlarna som erbjuder skick och prövotid modellen så du kan prova?

Njae, jag har inte tittat på sadelförsäljare utan på privatpersoners annonser.

Kanske skulle jag göra så, hitta samma sadel och modell och ta hem på prov? Sadelaffären i min närhet har den inte inne så jag kan inte prova hemma först.

Sedan har jag en liten känsla av att jag kanske vill ha sadeln för att också sälja. 😳

Det är nästan genant att erkänna, men jag tycker det är kul med sadlar. Jag sköter om dem och finns små skråmor kan jag lägga tid på att putsa upp och fixa så att de blir fina.

Jag köpte en sadel på vinst och förlust förra sommaren. Den visade sig vara för trång för hästen och jag ville inte kosta på den att värma om.

Istället lade jag ned lite engagemang på att fixa till den och sålde den senare för hela 2500 mer än jag gav.

Det var jätteroligt! Den nya ägaren tyckte den var så fin, och fin blev den ju när jag grejade.
 
Tack!

Bra påminnelse om att man inte skall vara för säker.

Jag tycker dock att marknaden är väldigt konstig. Det är ingen riktig logik.

Jag har tex noterat att en del sadlar som är, i mina ögon, dyra i inköp, kan ligga på ungefär samma prisnivåer på begagnatmarknaden som de med lite rimligare prisnivå som nya.

Men jag kanske har fel?

Min bättre hälft frågade hur lång tid det tar att sälja en sadel. Jag svarade "en kvart - två år" ;)

Det finns ingen logik i något som styrs av efterfrågan och utbud men där efterfrågan är otroligt slumpmässig och fluktuerande.

För många år sedan hade jag en sadel av märke x som inte låg helt hundra på nya hästen. Hade varit och provat ut en ny men väntade på att få den levererad. Det tog ungefär 4 - 5 v. Under de veckorna försvann sadlar av märke x i den storlek och bomvidd jag hade på under en timme på annons. Folk sökte sådan med.

Jag gnuggade händerna och tänkte att så fort jag fått nya skulle jag lätt och enkelt kunna sälja min.

Nya sadeln kom. Jag la ut min av märke x på annons och la priset lite lägre än jag sett de går för innan. Jag behövde få loss pengarna som var låsta i den.

Det fanns exakt NOLL intresserade. Hux flux på ett par veckor från sålt som smör i solsken till dött. De tio som behövde/ville ha hade tydligen hittat sadel och de var hela efterfrågan

En annan gång sålde jag en sadel som jag trodde skulle vara jättesvår att få såld (smal bom bl a) på två h. En tredje gång la jag ut en jättetrevlig ponnysadel som jag chansat på. Nypris 10 000 kr. Jag hade köpt för 8000 kr då det var ett skyltex. Red i den tre ggr och konstaterade att det inte funkade. La ut den för 5000 kr. Det är alltså en ny sadel riden I 3 ggr, av välkänt engelskt märke, som ligger ute för halva nypriset. Och där låg den typ...

Och andra gånger har jag sålt både fort och för mer pengar än jag gett. Men man vet liksom aldrig innan.

Så det finns eg bara ETT råd. Lås inga pengar i en sadel om du inte kan vara utan pengarna i x tid om sadeln inte passar.

Jag använde mig frekvent av de som har förmedling och skickar och där man har öppet köp x tid. Så man hinner provrida och kan skicka tillbaka. Visst det kostar frakt men det är ändå mindre förlust än sitta med en sadel där pengarna är låsta som inte passar.

För även om man sänker en bra bit på priset finns inga garantier man fort blir av med.
 
Jag försöker alltid pruta, tycker att man är lite osmart om man inte ens försöker förhandla. Hade jag bara köpt alla mina saker för begärt pris så hade jag varit många hundratusen kronor fattigare. Senaste sadeln kostade 5000 kr och jag bjöd 3000 kr. Säljaren accepterade budet, sadeln hade varit till salu länge. Dock tycker jag att det är viktigt att man gör det snyggt och trevligt, att man t ex inte klankar ner på fel som inte finns och att man inte blir otrevlig om säljaren inte vill gå ner i pris.
Poängen är ju också att man inte får vara för sugen. Pruta och då ett nej gör inget alls om man inte är så angelägen men vill man ha grejen, så står man ju där.... 😳
 
Min bättre hälft frågade hur lång tid det tar att sälja en sadel. Jag svarade "en kvart - två år" ;)

Det finns ingen logik i något som styrs av efterfrågan och utbud men där efterfrågan är otroligt slumpmässig och fluktuerande.

För många år sedan hade jag en sadel av märke x som inte låg helt hundra på nya hästen. Hade varit och provat ut en ny men väntade på att få den levererad. Det tog ungefär 4 - 5 v. Under de veckorna försvann sadlar av märke x i den storlek och bomvidd jag hade på under en timme på annons. Folk sökte sådan med.

Jag gnuggade händerna och tänkte att så fort jag fått nya skulle jag lätt och enkelt kunna sälja min.

Nya sadeln kom. Jag la ut min av märke x på annons och la priset lite lägre än jag sett de går för innan. Jag behövde få loss pengarna som var låsta i den.

Det fanns exakt NOLL intresserade. Hux flux på ett par veckor från sålt som smör i solsken till dött. De tio som behövde/ville ha hade tydligen hittat sadel och de var hela efterfrågan

En annan gång sålde jag en sadel som jag trodde skulle vara jättesvår att få såld (smal bom bl a) på två h. En tredje gång la jag ut en jättetrevlig ponnysadel som jag chansat på. Nypris 10 000 kr. Jag hade köpt för 8000 kr då det var ett skyltex. Red i den tre ggr och konstaterade att det inte funkade. La ut den för 5000 kr. Det är alltså en ny sadel riden I 3 ggr, av välkänt engelskt märke, som ligger ute för halva nypriset. Och där låg den typ...

Och andra gånger har jag sålt både fort och för mer pengar än jag gett. Men man vet liksom aldrig innan.

Så det finns eg bara ETT råd. Lås inga pengar i en sadel om du inte kan vara utan pengarna i x tid om sadeln inte passar.

Jag använde mig frekvent av de som har förmedling och skickar och där man har öppet köp x tid. Så man hinner provrida och kan skicka tillbaka. Visst det kostar frakt men det är ändå mindre förlust än sitta med en sadel där pengarna är låsta som inte passar.

För även om man sänker en bra bit på priset finns inga garantier man fort blir av med.

Klok som en bok!

Jag blev så full i skratt, för precis så är det ju. Man får hybris och tror att man kan det här... 😅😳

Min make har varit irriterad på en sadel som fortfarande inte blivit såld. Jag var övertygad om att det skulle bli plättlätt. Jag hade köpt den för halva nypriset när de skulle sluta saluföra det märket och när det var dags att sälja så sade jag till honom att jag nog får tillbaka pengarna eller strax under.

Tjena! Så var det inte precis... trots att den till och med blev värderad för 500 mer än jag gett. (Jag gav 7500 för en 15000- kronors sadel på hööks).

Nu har sänkt priset i omgångar och dessutom lämnat den till en förmedlare. Men nej, noll intresse.

Den jag sålde nyligen var också på grund av lite tur. Hon som köpte den tyckte den var i så fint skick att hon nästan tog den bara för det. Den passade givetvis också hästen, men ändå. Den var riktigt fin!

Den andra, osäljbara, är också i toppskick eftersom jag är så noggrann. Men det hjälper ju inte.

Nåväl.... nu kom jag ifrån mitt eget ämne, tror jag.... 😉
 
Det är ju även en rätt trendkänslig sport. Så kan man fynda en "innesadel" I rätt tid kan man nog göra enkla snabba affärer t ex. Men då gäller det att man gör de I rätt tid. Och inte precis när "proppen går ur" och hypen är över.. Hur man nu ska veta det..

Jag har precis behövt avliva min häst. Sadlarna bor i mitt förråd. Hoppsadel är ett superfynd. En utprovare rensade delar av sitt lager och hade 50%. Den råkade passade både mig och häst. Den andra köpte jag ny 2017 för 25 000 kr.

Jag har funderat och valt att faktiskt spara dem. Kanske passar de nästa häst när det blir (om typ 1-2 år). Kanske gör de inte det och jag får sälja dem då. Kanske spelar det ingen roll om jag säljer nu eller då, eller så förlorar jag massa pengar på två års väntan. Men just det är så många kansken och så vidare så kände jag att jag kan lika gärna spara. Det är sadlar som passar mig och är välskötta.

I en drömvärld skulle jag ha velat spara Alla sadlar genom åren som passat mig. Ha en egen liten samling liksom ;) (Jag saknar fortfarande min Jaguar t ex... Och min gamla prestige hopp) Men tyvärr är man ju beroende oftast av att få iväg en för att kunna köpa en annan. Men drömma får man ;)

Om du är beredd att pengarna låses skulle jag skicka förslaget någon skrev om 15 k med öppet köp eller 12 k köp direkt till säljaren. Det är inget skambud.
 

Liknande trådar

Gnägg Redan innan jag fick ta bort min tant övertalade min man mig att börja titta på en ny häst. När hon sedan fick somna in pushade han mig...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 997
Senast: IngelaH
·
Utrustning Förut när jag ägde häst var sadel och bett det värsta jag visste att köpa. Nu har jag ett hästlöst problem. vad fasiken ska jag ha för...
Svar
8
· Visningar
2 269
Senast: Drago
·
Utrustning Skulle behöva lite inputt ang butiks prissättning på en sadel jag ev ska köpa. Nästa vecka ska pållen få prova en Prestige D1 Iceland...
Svar
8
· Visningar
4 043
Senast: HannaZ
·
Utrustning Denna stora C-(ev liten D-)ponny har en extremt kort rygg. Tänk er kort, och så kortar ni av detta ännu mer. (kan mäta till senare men...
Svar
16
· Visningar
2 382
Senast: Sammet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp